Två vinster för NTM-koncernen på Årets Dagstidning.

Norr Media vann pris för Årets Bevakning för sitt arbete med att sända sport live i Norr- och Västerbotten och Mediehuset UNT vann Årets Kampanj där de med trovärdigheten i sitt varumärke och bredden i sina kanaler skapat värde för kunden.

Branschorganisationen TU – medier i Sverige anordnar tävlingen Årets dagstidning med åtta tävlingsklasser. För Årets Bevakning löd motiveringen ”Orädd och kreativ nybyggaranda tar tekniken till hjälp för att – oavsett pandemirestriktioner – ge den live-törstande publiken en känsla av att vara på plats där det händer, när det händer”.

Albin Ohlin, Rickard Björling, Per Sandberg., Norr Media.
Albin Ohlin, Rickard Björling, Per Sandberg., Norr Media.

​​​​​​​​​​​​​​- Som VD för Norr Media är jag ofta stolt över medarbetarna. Varje dag gör personalen stordåd. För läsarnas skull, för kundernas skull. För demokratins skull. I kväll är det inte bara jag som hyllar våra medarbetare. Under takkronorna i Berns salonger har Norr Media ännu en gång prisats i branschens finaste pris, Årets dagstidning. Den här gången för Årets bevakning, i konkurrens med Expressen och Kvällsposten.
Det här priset är resultatet av extraordinärt lokalt engagemang och kvalificerat koncernsamarbete i NTM-koncernen. Vi vinner tillsammans. Det gör segern särskilt underbar och stoltheten särskilt stor, sa Mats Ehnbom VD Norr Media efter att vinnaren tillkännagivits.

Rose-marie Lindh och Eva-Lotta Eek, Mediehuset UNT
Rose-marie Lindh och Eva-Lotta Eek, Mediehuset UNT

För Årets Kampanj löd motiveringen ”Årets vinnare har utnyttjat trovärdigheten i sitt varumärke och bredden i sina kanaler för att skapa värde för kunden. Det är inspirerande att se hur de under kampanjen löpande följt upp utfallet och efter hand satt in åtgärder för att säkerställa ett framgångsrikt utfall. Man visar att ett tydligt fokus, och konsekvent marknadsföring i mediehusets kanaler ger tydliga resultat”.

– Jag är så stolt över skickliga medarbetare i Mediehuset UNT och NTM Media, som visar den utomordentliga kraften i lokala medier. De gör annonskunden framgångsrik och drar in pengar till den lokala journalistiken. Det kunde inte vara bättre! ​​​​​​, säger Kalle Sandhammar VD Mediehuset UNT om vinsten.

UNT nomineras till Helhetspriset i Årets dagstidning

Upsala Nya Tidning har nominerats till Helhetspriset i den prestigefyllda branschtävlingen Årets dagstidning. Övriga nominerade i kategorin är Borås Tidning och Dagens industri.

Svensk Hemleverans storsatsar på emissionsfria transporter

Genom att öka andelen eldrivna fordon och optimera utdelningsrutterna har Svensk Hemleverans under 2024 gjort en stor satsning på emissionsfria leveranser av tidningar och paket. I Linköpings kommun är 100 % av leveranserna nu helt emissionsfria.
NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.