Therese Trogen tillträder som Produktchef print

NTM fortsätter arbetet med att stärka upp läsaraffären och satsar på att utveckla läsarupplevelsen och den interna värdekedjan för våra pappers- och e-tidningar.

NTM-koncernen har höga mål för tillväxt i kundstocken, både genom att attrahera helt nya prenumeranter, engagera våra läsare och behålla befintliga relationer. Utvecklingen av läsaraffären är med kunden, lönsamhet och medarbetarna i fokus för våra 19 nyhetstitlar.

Våra pappers- och e-tidningar är avgörande för vår läsaraffär och vi tillsätter därför en helt ny roll, Produktchef print. Denna roll kommer ansvara för och driva förbättringsarbete både inom kundresan och den interna värdekedjan samt produktutveckla pappers- och e-tidningarna.

Therese Trogen kommer senast från tjänsten som chefredaktör för Motala & Vadstena Tidning och har många år bakom sig i koncernen med olika tjänster hos Öst Media.

– Vi har glädjen att rekrytera vår nya Produktchef print internt. Therese Trogen har mycket värdefull erfarenhet inom journalistik, förändringsledning och ledarskap och kommer bidra med sin kompetens i vår utvecklingsresa, säger Gunilla Bakkenes Affärsområdeschef Läsaraffären.

Genom redaktionell utveckling med centrala initiativ för alla titlar stärker vi våra titlars konkurrenskraft. Uppdraget att driva både strategiskt och operativt förbättringsarbete för våra pappers- och e-tidningar utförs utifrån kundinsikt och data för att utveckla kundresan, interna värdeströmmar med syfte att stärka affären i sin helhet och kundnöjdhet. Uppdraget inkluderar även att driva förändring inom tidningens disposition och design samt att vara ansvarig för vår centrala organisation för sidproduktion.

– Det blir bara viktigare och viktigare med oberoende, trovärdiga lokala medieaktörer. Det har jag insett efter att jag har jobbat med lokal journalistik i över 20 år. Det har blivit extra tydligt för mig i den samhällstid vi lever i och i rollen som chefredaktör, där jag kommit väldigt nära lokalsamhället. För att vi fortsatt ska kunna bygga en lokal läsaraffär på alla våra orter är pappers- och e-tidningarnas utveckling en av flera avgörande faktorer. Jag ser fram emot att tillsammans med våra mediehus runt om i landet och kollegorna i NTM få utveckla våra printprodukter, säger Therese Trogen.

– Våra tidningar är en viktig del av livet för drygt en kvarts miljon hushåll i Sverige och jag är glad och stolt att vi satsar på att värna och utveckla våra pappers- och e-tidningar, säger Gunilla Bakkenes, affärsområdeschef för Läsaraffären på NTM. Therese är, med sin erfarenhet från branschen, en drömrekrytering till den nya rollen som Produktchef print. Varmt välkommen till Läsaraffären Therese, fortsätter Gunilla Bakkenes

För mer information:

Gunilla Bakkenes, Affärsområdeschef Läsaraffären NTM
E-post: gunilla.bakkenes@ntm.se
Mobil: 070-212 92 15

Therese Trogen, Produktchef print
E-post: therese.trogen@ntm.se
Mobil: 070-828 02 31

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.

UNT:s chefredaktör Johanna Odlander är Årets MediaAmazon

Utmärkelsen Årets MediaAmazon delas ut till kvinnliga medieledare. I år prisas UNT:s chefredaktör och vd Johanna Odlander för sitt modiga och nyskapande ledarskap.

Tidningsveckan tar journalistiken in i klassrummet

I år har intresset för Tidningsveckan varit rekordstort. Under veckan har över 4000 skolelever tagit del av våra lokala nyheter. Flera skolor har dessutom fått besök av våra reportrar som berättat om journalistikens viktiga roll i lokalsamhället.