Skillboxing – NTMs nya koncept för kompetensutveckling

NTM har ett antal olika initiativ som ska ge våra medarbetare möjligheten att utvecklas och ta nya kliv. NTM Academy är platsen för utbildningar inom olika områden och roller. Skillboxing är en ny metod som har börjat användas i säljorganisationen och som i framtiden ska appliceras på andra roller.

– Skillboxing är en metod där fokus ligger på att få människor att känna att man till stor del skapar sin egen framgång och ger sig själv möjlighet att lyckas genom ett strukturerat arbetssätt. Träning skapar färdighet! En stor del av den kunskap vi minns har vi lärt oss genom praktisk tillämpning, förklarar Daniel Mohlén utbildningsansvarig på NTM Skillboxing.

Forskning visar att det som främst motiverar oss i arbetet är självständighet, att bli bättre på det vi gör och att känna att jobbet är meningsfullt. Skillboxing bygger på den kunskapen och visionen är att ge alla anställda förutsättningar att självständigt styra sitt lärande.

– De förtroliga samtalen mellan säljare och säljchef som avslutar varje modul har lett till djupare insikter om vilka styrkor och förbättringsområden vi har, berättar Micael Carnbrand, säljchef i Eskilstuna och fortsätter:

– Att varje säljare väljer sin egen väg genom utbildningen leder till en starkare personlig motivation till att nå nästa nivå av kunskap.

– Det är utveckling av färdigheter som är viktig, inte att få alla rätt på ett kunskapsprov. Det är en inlärningsteknik som tar mer tid än att plugga till ett prov såklart, och det kräver en större insats. Men resultatet blir ett helt annat, avslutar Daniel Mohlén

NTM lanserar lösning för politisk annonsering 

Den 10 oktober 2025 trädde EU:s nya förordning om politisk annonsering i kraft. Under hösten har ett dedikerat team hos NTM tagit fram en ny teknisk lösning som gör det möjligt för politiska organisationer att annonsera i våra kanaler.
Mattias Ternstedt, VD

SVHL:s bolag samlas i gemensam organisation

De senaste åren har samarbetet mellan Svensk Hemleverans två bolag i norr och syd fördjupats. Nu tar vi nästa steg och samlas i en gemensam organisation där flera chefer får ett bredare ansvar för helheten.

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.