Samarbete med Aftonbladet ger mervärde till våra läsare

Just nu ingår alla Aftonbladets e-tidningar helt kostnadsfritt för de prenumeranter som valt ett av våra premiumpaket.

‑ Våra premiumkunder ska känna att de får mer än de förväntar sig. Genom att inkludera Aftonbladets e-tidningar i det redan omfattande utbudet av e-tidningar, lokala nyhetssajter och livesport vill vi helt enkelt ge våra kunder mer. Detta premiumerbjudande ger en bred och mångsidig nyhetsupplevelse med möjlighet att följa aktuella händelser, fördjupa sig i sportvärlden och ta del av featurejournalistik, säger Marcus Gyllander, försäljningschef Konsumentaffären på NTM.

Samarbetet mellan NTM och Aftonbladet innebär att den som redan idag har en Premium-prenumeration hos någon av NTM:s 19 lokaltidningar nu också får fri tillgång till Aftonbladets e-tidningar.

‑ Nu tar vi ett steg till i samarbetet mellan NTM och Aftonbladet. Det är spännande att vi får möjlighet att erbjuda vårt varierande sortiment av titlar till NTM:s premiumkunder. Jag tror att våra titlar på Aftonbladet kommer att bli ett bra komplement till NTM:s övriga utbud. Jag tror att enkelheten mot kunderna, det vill säga att allt finns i en och samma app, är nyckeln till framgång. Det ska bli roligt att följa hur erbjudandet tas emot säger Michael Fristedt, affärschef Print Aftonbladet.

Ökar det digitala engagemanget

NTM har sedan tidigare ett samarbete med Aftonbladet som innebär att prenumeranterna kan köpa Aftonbladet, Sportbladet och kryss- och tv-bilagor som ett tillval, men det nya samarbetet ger prenumeranterna fri tillgång till betydligt fler av Aftonbladets publikationer.

‑ Genom att erbjuda våra premium-prenumeranter ännu mer innehåll hoppas vi öka lojaliteten och det digitala engagemanget hos våra läsare, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.

 

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.