VK Media och NTM AB bildar gemensam distributionsverksamhet i Norrbotten och Västerbotten

– VK Media och NTM AB kan med glädje meddela att de har ingått ett samarbete för att bilda en gemensam distributionsverksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Detta strategiska partnerskap kommer att stärka båda företagens distributionsnätverk och erbjuda en effektiv och hållbar lösning för paketdistribution, tidningsdistribution och e-handel.

I en bransch som genomgår en betydande omställning är det av största vikt att hitta en hållbar affärsmodell som integrerar olika distributionskanaler för att skapa en effektiv och långsiktigt framgångsrik verksamhet. Från och med den 1 september 2023 kommer den gemensamma distributionsverksamheten att träda i kraft, och från det datumet kommer VK Medias samtliga titlar i Västerbotten i huvudsak att delas ut av egna budbilar.

Genom detta samarbete kommer både VK Media och NTM AB att dra nytta av de synergier som uppstår genom att kombinera sina resurser och expertis inom distribution. Den gemensamma distributionsverksamheten kommer att bidra till att förbättra effektiviteten och kvaliteten i distributionen och samtidigt skapa ett ekonomiskt utrymme för fortsatt utveckling mot en mer digital affärsmodell kopplat till prenumerationsaffären.

”Genom vårt gemensamma bolag med NTM AB tar vi ett viktigt steg mot att optimera vårt distributionsnätverk och möta de utmaningar som vår bransch står inför”, säger Jimmie Näslund, vd och koncernchef för VK Media. “Paketaffären har utvecklat sig till att bli ett viktigt komplement i vår tidningsdistribution. Att nu få äga hela värdekedjan bidrar till att vi hoppas kunna utveckla verksamheten ytterligare. Detta är en offensiv satsning. Vi satsar också stort på att elektrifiera stora delar av fordonsflottan för att minska klimatavtrycket från våra budbilar.”

”Vi är entusiastiska över att inleda detta partnerskap med VK Media. Genom att samarbeta kan vi kombinera våra styrkor och skapa en starkare distributionsplattform som möter behoven på dagens marknad. Tillsammans kommer vi att kunna erbjuda våra kunder en ännu bättre service och skapa en mer hållbar affärsmodell för framtiden”, säger Lina Hedenström, VD för NTM AB

Svensk hemleverans Norr KB är bolaget som kommer ansvara för driften och Leif Bergström, VD på Svensk hemleverans Norr AB tillägger:

“Som är ansvarig för verksamheten ser vi stora möjligheter i att utveckla en lokal affär tillsammans med VK Media som har en stark position i Västerbotten. Logistik, brev och paket men även andra områden kan vi tillsammans fortsätta utveckla och skapa tillväxt inom.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

NTM AB
Kontaktperson: Lina Hedenström
Titel: VD
Telefon: +46 70 303 38 92
E-post: lina.hedenstrom@ntm.se

VK Media
Kontaktperson: Jimmie Näslund
Titel: Vd och Koncernchef
Telefon: +46 70 650 27 54

Svensk Hemleverans Norr AB
Kontaktperson: Leif Bergström
Titel: VD
Telefon: +46 70 554 36 39
E-post: leif.bergstrom@pgab.se

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.

Tomas Mellgren tillträder som ekonomichef för NTM

Det blir Tomas Mellgren som tar över rollen som ekonomichef för NTM när nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson går i pension. Han börjar sin nya tjänst den 1 juni.
Kampanj på Pressfrihetens dag 3 maj 2024

Gemensam kampanj för den fria journalistiken

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.