Nu lanseras Folke bredband

NTM breddar sitt erbjudande till privatkund genom att lansera bredband, både som enskild tjänst eller paketerad med en prenumeration på lokala nyheter.

Folke bredband lanseras 3 maj i Skellefteå, Piteå och Boden. Därefter rullas tjänsten ut steg för steg i koncernens olika geografier under 2023.

– Vi är ett team som har arbetet intensivt i samarbete med VK Media och Fiber 8 för att säkerställa att alla led i vår organisation är redo för lansering, säger Jenny Hoflund senior projektledare.

Syftet med satsningen är att nå nya målgrupper men samtidigt öka lojaliteten och skapa mer långsiktiga affärsrelationer. Målsättningen är att vara ett attraktivt alternativ till de stora etablerade bredbandsleverantörerna. Namnet Folke, det visuella uttrycket ska väcka känslan av en tjänst som är trygg, prisvärt, snabb och folklig, eller ”Folkelig”.

– Vi lanserar med ett introduktionserbjudande med 3 månader för halva priset, och då ingår även 3 månaders fri test av vårt digitala nyhetspaket Premium digital. Att skapa mervärde och sprida den lokala journalistiken är en viktig del av vår satsning, fortsätter Jenny berätta.

I dagens digitala samhälle är internetuppkoppling en förutsättning för att kunna ta del av nyheter. Försäljningen kommer ske via folkebredband.se, via stadsnätens självaktiveringsportaler, bredbandsval.se samt via vår kundservice. Redan nu har NTM närmare 1000 bredbandskunder i Skellefteå som genom förvärv tagit över från VK Media.  

– Vi har höga ambitioner och mål inom försäljning av bredband redan från start. Dessutom ser vi en stor potential i den lojaliserande effekt som bredband har för vår läsaraffär och de nya yngre målgrupperna vi kan nå genom att erbjuda bredband. Satsningen stödjer digitalisering av vår affär vilket är avgörande för framtiden, säger Gunilla Bakkenes affärsområdeschef för Konsumentaffären.   

För mer information:
Jenny Hoflund, Senior strategic project manager
Mobil: 070-219 26 39
E-post: jenny.hoflund@ntm.se
ntm.se
 

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.