‑ För oss på NTM är det viktigt att våra premiumkunder ska känna att de får mer än de förväntar sig. Genom att inkludera Aftonbladets e-tidningar i det redan omfattande utbudet av e-tidningar, lokala nyhetssajter och livesport vill vi helt enkelt ge våra kunder mer. Detta premiumerbjudande ger en bred och mångsidig nyhetsupplevelse med möjlighet att följa aktuella händelser, fördjupa sig i sportvärlden och ta del av featurejournalistik, säger Marcus Gyllander, försäljningschef Konsumentaffären på NTM.
Samarbetet mellan NTM och Aftonbladet innebär att den som redan idag har en Premium-prenumeration hos någon av NTM:s 19 lokaltidningar nu också får fri tillgång till Aftonbladets e-tidningar.
‑ Nu tar vi ett steg till i samarbetet mellan NTM och Aftonbladet. Det är spännande att vi får möjlighet att erbjuda vårt varierande sortiment av titlar till NTM:s premiumkunder. Jag tror att våra titlar på Aftonbladet kommer att bli ett bra komplement till NTM:s övriga utbud. Jag tror att enkelheten mot kunderna, det vill säga att allt finns i en och samma app, är nyckeln till framgång. Det ska bli roligt att följa hur erbjudandet tas emot säger Michael Fristedt, affärschef Print Aftonbladet.
NTM har sedan tidigare ett samarbete med Aftonbladet som innebär att prenumeranterna kan köpa Aftonbladet, Sportbladet och kryss- och tv-bilagor som ett tillval, men det nya samarbetet ger prenumeranterna fri tillgång till betydligt fler av Aftonbladets publikationer.
‑ Genom att erbjuda våra premium-prenumeranter ännu mer innehåll hoppas vi öka lojaliteten och det digitala engagemanget hos våra läsare, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.
Stohagsgatan 2, 601 83 Norrköping
Telefon: 075-245 6000
E-post: info@ntm.se