NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid. Med hjälp av ett nytt varumärke siktar NTM på att få e-handelsaffären att växa – rejält.

Den nya webbshopen riktar sig till medvetna konsumenter som vill handla hållbara och stilsäkra produkter till hemmet och trädgården. I shopen finns allt från snygga heminredningsdetaljer och spännande böcker till smarta trädgårdsprylar och ett stort utbud av varor för den som gillar natur- och uteliv.

– Sortimentet i webbshopen är noga utvalt för att kunna erbjuda kvalitativa varor till ett förmånligt pris, säger Emelie Granlund, chef för e-handel inom NTM. 

Nya målgrupper ska få e-handelsaffären att växa

I NTM:s tidigare webbshop, som kunderna hittat till via de lokala nyhetssajterna, har den huvudsakliga målgruppen varit tidningarnas prenumeranter. Men nu är målsättningen att det nya varumärket ska locka helt nya kunder.

– Vi siktar på att få vår e-handelsaffär att växa – rejält. Den nya webbshopen vänder sig till målgrupper som inte har en relation till oss sedan tidigare. Vi kan erbjuda en trygg och säker lösning för shopping online. Hos oss ska det vara smidigt och enkelt att göra sina inköp. Genom att handla dina produkter hos oss stöttar du samtidigt den lokala journalistiken, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.  

Hållbar shopping

Plockie är också ett hållbart alternativ för den som vill göra ett medvetet val. Vi ställer krav på våra leverantörer när det gäller hållbarhet och väljer i första hand leverantörer som har en tydlig hållbarhetsprofil. Dessutom erbjuder vi en hållbar leverans. Många av våra produkter levereras nämligen direkt hem till kundens brevlåda genom vår morgontidningsdistribution.

– Vi utnyttjar vi den redan befintliga leveranskedjan. Det är både smart och hållbart för miljön, något vi på Plockie brinner extra för, säger Emelie Granlund.

Kontaktpersoner

Emelie Granlund

Chef för e-handel på NTM Tel: 070-2030178 E-post: emelie.granlund@ntm.se

Jenny Hoflund

Affärsområdeschef Konsumentaffären Tel: 016-15 61 54 E-post: jenny.hoflund@ntm.se

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.

UNT:s chefredaktör Johanna Odlander är Årets MediaAmazon

Utmärkelsen Årets MediaAmazon delas ut till kvinnliga medieledare. I år prisas UNT:s chefredaktör och vd Johanna Odlander för sitt modiga och nyskapande ledarskap.

Tidningsveckan tar journalistiken in i klassrummet

I år har intresset för Tidningsveckan varit rekordstort. Under veckan har över 4000 skolelever tagit del av våra lokala nyheter. Flera skolor har dessutom fått besök av våra reportrar som berättat om journalistikens viktiga roll i lokalsamhället.