Den nya webbshopen riktar sig till medvetna konsumenter som vill handla hållbara och stilsäkra produkter till hemmet och trädgården. I shopen finns allt från snygga heminredningsdetaljer och spännande böcker till smarta trädgårdsprylar och ett stort utbud av varor för den som gillar natur- och uteliv.
– Sortimentet i webbshopen är noga utvalt för att kunna erbjuda kvalitativa varor till ett förmånligt pris, säger Emelie Granlund, chef för e-handel inom NTM.
I NTM:s tidigare webbshop, som kunderna hittat till via de lokala nyhetssajterna, har den huvudsakliga målgruppen varit tidningarnas prenumeranter. Men nu är målsättningen att det nya varumärket ska locka helt nya kunder.
– Vi siktar på att få vår e-handelsaffär att växa – rejält. Den nya webbshopen vänder sig till målgrupper som inte har en relation till oss sedan tidigare. Vi kan erbjuda en trygg och säker lösning för shopping online. Hos oss ska det vara smidigt och enkelt att göra sina inköp. Genom att handla dina produkter hos oss stöttar du samtidigt den lokala journalistiken, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.
Plockie är också ett hållbart alternativ för den som vill göra ett medvetet val. Vi ställer krav på våra leverantörer när det gäller hållbarhet och väljer i första hand leverantörer som har en tydlig hållbarhetsprofil. Dessutom erbjuder vi en hållbar leverans. Många av våra produkter levereras nämligen direkt hem till kundens brevlåda genom vår morgontidningsdistribution.
– Vi utnyttjar vi den redan befintliga leveranskedjan. Det är både smart och hållbart för miljön, något vi på Plockie brinner extra för, säger Emelie Granlund.
Stohagsgatan 2, 601 83 Norrköping
Telefon: 075-245 6000
E-post: info@ntm.se