NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid. Med hjälp av ett nytt varumärke siktar NTM på att få e-handelsaffären att växa – rejält.

Den nya webbshopen riktar sig till medvetna konsumenter som vill handla hållbara och stilsäkra produkter till hemmet och trädgården. I shopen finns allt från snygga heminredningsdetaljer och spännande böcker till smarta trädgårdsprylar och ett stort utbud av varor för den som gillar natur- och uteliv.

– Sortimentet i webbshopen är noga utvalt för att kunna erbjuda kvalitativa varor till ett förmånligt pris, säger Emelie Granlund, chef för e-handel inom NTM. 

Nya målgrupper ska få e-handelsaffären att växa

I NTM:s tidigare webbshop, som kunderna hittat till via de lokala nyhetssajterna, har den huvudsakliga målgruppen varit tidningarnas prenumeranter. Men nu är målsättningen att det nya varumärket ska locka helt nya kunder.

– Vi siktar på att få vår e-handelsaffär att växa – rejält. Den nya webbshopen vänder sig till målgrupper som inte har en relation till oss sedan tidigare. Vi kan erbjuda en trygg och säker lösning för shopping online. Hos oss ska det vara smidigt och enkelt att göra sina inköp. Genom att handla dina produkter hos oss stöttar du samtidigt den lokala journalistiken, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.  

Hållbar shopping

Plockie är också ett hållbart alternativ för den som vill göra ett medvetet val. Vi ställer krav på våra leverantörer när det gäller hållbarhet och väljer i första hand leverantörer som har en tydlig hållbarhetsprofil. Dessutom erbjuder vi en hållbar leverans. Många av våra produkter levereras nämligen direkt hem till kundens brevlåda genom vår morgontidningsdistribution.

– Vi utnyttjar vi den redan befintliga leveranskedjan. Det är både smart och hållbart för miljön, något vi på Plockie brinner extra för, säger Emelie Granlund.

Kontaktpersoner

Emelie Granlund

Chef för e-handel på NTM Tel: 070-2030178 E-post: emelie.granlund@ntm.se

Jenny Hoflund

Affärsområdeschef Konsumentaffären Tel: 016-15 61 54 E-post: jenny.hoflund@ntm.se

NTM lanserar lösning för politisk annonsering 

Den 10 oktober 2025 trädde EU:s nya förordning om politisk annonsering i kraft. Under hösten har ett dedikerat team hos NTM tagit fram en ny teknisk lösning som gör det möjligt för politiska organisationer att annonsera i våra kanaler.
Mattias Ternstedt, VD

SVHL:s bolag samlas i gemensam organisation

De senaste åren har samarbetet mellan Svensk Hemleverans två bolag i norr och syd fördjupats. Nu tar vi nästa steg och samlas i en gemensam organisation där flera chefer får ett bredare ansvar för helheten.

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.