Jenny Hoflund tillträder som affärsområdeschef för konsumentaffären

Med uppdraget att utveckla försäljningsarbetet mot konsument, fortsätta utveckla kundupplevelsen och öka lojaliteten hos våra läsare tar Jenny Hoflund den 1 november över rollen som affärsområdeschef för konsumentaffären för NTM:s samtliga 19 titlar och sajter.

‑ Det ska bli väldigt roligt att jobba dedikerat med konsumentaffären och att fortsätta utveckla hela vårt erbjudande av produkter och tjänster vi erbjuder dagens hungriga mediekonsumenter, säger Jenny Hoflund.

I uppdraget ingår, förutom prenumerationsförsäljning, även e-handel, bredband, kundklubb, kundupplevelse och kundservice.  

Drivs av utveckling och ständiga förbättringar

Jenny Hoflund har lång erfarenhet från mediebranschen. I över tjugo år har hon arbetat i flertalet kommersiella ledarroller på tidningarna i Sörmland, främst på Eskilstuna-Kuriren. De senaste fyra åren i rollen som VD för Sörmlands Media. Under 2023 har hon arbetat som senior strategisk projektledare på NTM med uppdraget att leda och driva initiativ och affärsutveckling med fokus på lönsamhet och effektivisering. Nu väntar nya utmaningar.

‑ Försäljning, kundfokus och att jobba med ständig utveckling och förbättring är områden som ligger mig varmt om hjärtat. Att dessutom få möjlighet att driva detta viktiga arbete i en tid då den fria och oberoende journalistiken kanske aldrig varit så viktig ser jag som oerhört priviligierat, säger Jenny Hoflund.

Läsarna i fokus

Konsumentaffären är ett prioriterat område och en viktig del i NTM:s långsiktiga strategiska arbete där kundupplevelsen och den digitala transformationen står i fokus.

‑ Nu fortsätter vi vår resa med att accelerera den digitala prenumerationstillväxten och utveckla vår digitala affär genom att bygga långsiktig lojalitet och öka engagemanget hos våra läsare, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.

Kontaktpersoner

Jenny Hoflund

Affärsområdeschef Konsumentaffären Tel: 070-219 26 39 E-post: jenny.hoflund@ntm.se

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.