Jenny Hoflund tillträder som affärsområdeschef för konsumentaffären

Med uppdraget att utveckla försäljningsarbetet mot konsument, fortsätta utveckla kundupplevelsen och öka lojaliteten hos våra läsare tar Jenny Hoflund den 1 november över rollen som affärsområdeschef för konsumentaffären för NTM:s samtliga 19 titlar och sajter.

‑ Det ska bli väldigt roligt att jobba dedikerat med konsumentaffären och att fortsätta utveckla hela vårt erbjudande av produkter och tjänster vi erbjuder dagens hungriga mediekonsumenter, säger Jenny Hoflund.

I uppdraget ingår, förutom prenumerationsförsäljning, även e-handel, bredband, kundklubb, kundupplevelse och kundservice.  

Drivs av utveckling och ständiga förbättringar

Jenny Hoflund har lång erfarenhet från mediebranschen. I över tjugo år har hon arbetat i flertalet kommersiella ledarroller på tidningarna i Sörmland, främst på Eskilstuna-Kuriren. De senaste fyra åren i rollen som VD för Sörmlands Media. Under 2023 har hon arbetat som senior strategisk projektledare på NTM med uppdraget att leda och driva initiativ och affärsutveckling med fokus på lönsamhet och effektivisering. Nu väntar nya utmaningar.

‑ Försäljning, kundfokus och att jobba med ständig utveckling och förbättring är områden som ligger mig varmt om hjärtat. Att dessutom få möjlighet att driva detta viktiga arbete i en tid då den fria och oberoende journalistiken kanske aldrig varit så viktig ser jag som oerhört priviligierat, säger Jenny Hoflund.

Läsarna i fokus

Konsumentaffären är ett prioriterat område och en viktig del i NTM:s långsiktiga strategiska arbete där kundupplevelsen och den digitala transformationen står i fokus.

‑ Nu fortsätter vi vår resa med att accelerera den digitala prenumerationstillväxten och utveckla vår digitala affär genom att bygga långsiktig lojalitet och öka engagemanget hos våra läsare, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.

Kontaktpersoner

Jenny Hoflund

Affärsområdeschef Konsumentaffären Tel: 070-219 26 39 E-post: jenny.hoflund@ntm.se
NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.