Ann-Helen Rönnberg blir ny regionchef för NTM Media i Norrbotten och Västerbotten

Med uppdraget att ta till vara på den starka tillväxten i Norrland tillträder Ann-Helen Rönnberg posten som regionchef för NTM Media i Norrbotten och Västerbotten.

I den pågående gröna omställningen och den starka industriexpansionen i norra Sverige spelar den lokala annonsmarknaden en viktig roll.

– Vi ser enorm potential i den lokala marknaden i Norrbotten och Västerbotten. I den tillväxt som den gröna omställningen skapar i form av företagsetableringar och expansion kan vi som mediebolag erbjuda Norrlands starkaste lokala nyhetskanaler och en räckvidd som ger effekt och skapar verklig nytta för våra kunder, säger Emelie Ingström, affärsområdeschef för Annonsaffären på NTM.

Ann-Helen Rönnberg arbetar idag som kommunikation- och destinationsutvecklingschef på näringslivsbolaget Luleå Business Region. Hon har en bred bakgrund inom affärsutveckling, kommunikation och marknad och har arbetat inom en flera olika branscher. Dessutom har hon stor kännedom om den lokala marknaden.

– Ann-Helen Rönnbergs uppdrag är att tillsammans med våra säljteam i Luleå, Skellefteå och Piteå driva på vår digitala tillväxt och positionera NTM Media och vår kommersiella portfölj ännu tydligare på den lokala marknaden, säger Emelie Ingström.

Ann-Helen Rönnberg ser fram emot att ta sig an det nya uppdraget. Att arbeta med försäljning som gör skillnad och skapar nytta för kunden är något som hon särskilt brinner för.

– Jag ser fram emot möjligheten att få vara med och driva tillväxt och nytta tillsammans med våra lokala aktörer. Bygga stolthet för orten, människorna och företagen. Framtiden är här, i norr, säger Ann-Helen Rönnberg.

Ann-Helen Rönnberg tillträder den nya tjänsten den 8 januari. Det innebär att samtliga tjänster som regionchefer inom NTM Media nu är tillsatta.

– Med rekryteringen av Ann-Helen Rönnberg lägger vi den sista pusselbiten i att bygga branschens vassaste säljledning för lokal media. Med vår gemensamma räckvidd i fem regioner och de helhetslösningar som vi skräddarsyr till våra kunder har vi ett starkt erbjudande på såväl den lokala som den nationella annonsmarknaden, säger Annie Lidesjö, COO på NTM. 

Här är den nya ledningen för NTM Media:

Ann-Helen Rönnberg – Regionchef Norrbotten och Västerbotten

Rickard Mäkitalo – Försäljningschef Uppland

Julia Augustsson – Regionchef Mitt, Östergötland och Sörmland

Christian Ingemarsson – Regionchef Syd, Småland och Gotland

Peter Oskarsson – Produktchef

Samtliga rapporterar till Emelie Ingström, affärsområdeschef för Annonsaffären på NTM.

Om NTM Media

NTM Media är en gemensam säljorganisation för samtliga varumärken inom mediekoncernen NTM. Våra medarbetare är baserade på lokal marknad, från Småland till Norrbotten. Genom Sveriges starkaste lokala nyhetskanaler erbjuder vi en räckvidd som ger effekt. Som helhetsleverantör inom marknadsföring kan vi agera som rådgivare och hjälpa våra kunder att synas i rätt kanal baserat på behov och budskap.

Kontaktpersoner

Annie Lidesjo

COO Tel: 0767987225 E-post: annie.lidesjo@ntm.se

Emelie Ingström

Affärsområdeschef för Annonsaffären på NTM Tel: 011-200469 E-post: emelie.ingstrom@ntmmedia.se

Ann-Helen Rönnberg

Regionchef Norrbotten och Västerbotten på NTM Media Tel: 070-215 76 75 E-post: %epost%

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.

Tomas Mellgren tillträder som ekonomichef för NTM

Det blir Tomas Mellgren som tar över rollen som ekonomichef för NTM när nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson går i pension. Han börjar sin nya tjänst den 1 juni.
Kampanj på Pressfrihetens dag 3 maj 2024

Gemensam kampanj för den fria journalistiken

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.