Nu lanseras Folke bredband även i delar av Östergötland och Sörmland.

Sedan tidigare finns Folke bredband tillgängligt i Skellefteå, Boden och Piteå. Den 15 augusti är det dags för Linköping, Mjölby, Katrineholm, Boxholm, Ydre, Ödeshög och Vadstena att få tillgång till det folkeliga bredbandet.

– Vi i teamet som jobbar med Folke ser verkligen fram emot att lansera i en ny spännande geografi. Lanseringen i norr gick smidigt och vi är definitivt redo att möta många nya kunder i nya regioner, säger Karolina Elmhester, produktansvarig Folke bredband.

Syftet med satsningen är att nå nya målgrupper men samtidigt öka lojaliteten och skapa mer långsiktiga affärsrelationer. Målsättningen är att vara ett attraktivt alternativ till de stora etablerade bredbandsleverantörerna. Namnet Folke, det visuella uttrycket ska väcka känslan av en tjänst som är trygg, prisvärt, snabb och folklig, eller ”Folkelig”.

– Vid lansering erbjuder vi ett introduktionserbjudande med 3 månader för halva priset, och då ingår även 3 månaders fri test av vårt digitala lokala nyhetspaket Premium digital. Att skapa mervärde och sprida den lokala journalistiken är en viktig del av vår satsning, fortsätter Karolina berätta.

I dagens digitala samhälle är internetuppkoppling en förutsättning för att kunna ta del av nyheter. Försäljningen kommer ske via folkebredband.se, via stadsnätens självaktiveringsportaler, bredbandsval.se samt via vår kundservice.

– Vi har höga ambitioner och mål inom försäljning av bredband redan från start. Dessutom ser vi en stor potential i den lojaliserande effekt som bredband har för vår läsaraffär och de nya yngre målgrupperna vi kan nå genom att erbjuda bredband. Satsningen stödjer digitalisering av vår affär vilket är avgörande för framtiden, säger Gunilla Bakkenes affärsområdeschef för Konsumentaffären.

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.