NTM stärker organisationen för den kommersiella affären

För att ta tillvara på de tillväxtmöjligheter som finns i den kommersiella affären på den lokala marknaden skapar NTM en ny organisationsstruktur där e-handel blir ett prioriterat område.

Sandra Löwgren, idag försäljningschef på Mediehuset UNT tar rollen som övergripande ansvarig för affärsområdet E-handel. Sandra tillträder den nya rollen 1 juni men kommer under en övergångsperiod även ansvara för UNT:s försäljningsavdelning.

NTM har senaste året lanserat e-handel på koncernens tidningssajter och har som mediebolag med hela kedjan från marknadsföring till morgontidig distribution goda förutsättningar att hjälpa lokala företag. Sandra har varit försäljningschef under fyra år på Upsala Nya Tidning och Enköpings-Posten. I sin nya roll ska hon utveckla e-handeln för hela koncernen med stort fokus på att lyfta lokala produkter och varor.

– Vi erbjuder lokala butiker och producenter en fantastisk möjlighet att sälja sina produkter och varor på de lokala webbshoparna som levereras via våra egna distributionsbolag. De senaste åren har det skett ett förändrat konsumentbeteende där allt fler handlar på nätet. Vårt uppdrag är att hjälpa de lokala företagen med att nå ut med sina produkter. Det tycker jag är ett stort plus i den här satsningen, säger Sandra om koncernens satsning på e-handel, säger Sandra Löwgren.

– Men sin erfarenhet från försäljning- och annonsmarknaden har Sandra den rätta kompetensen för att leda vår e-handels satsning till nästa nivå. Jag är glad att Sandra vill vara med på vår nya satsning och ser fram emot att få komma i gång med arbetet. Både Sandra och Emelie kommer även bidra till koncernens utveckling som en del av NTMs operativa ledningsgrupp, säger Annie Lidesjö, Head of People and Operations.

Under ledning av Affärsområdeschef Kommersiella intäkter, Emelie Ingström, idag Verksamhetschef på koncernens reklambyrå Fluid kommer Filip Göransson tillträda som försäljningschef för teamet Nationell försäljning och Jimmy Österberg som ansvarig för Product & Operations. Båda två har idag specialistroller inom Digital affärsutveckling på NTM.

– Filip och Jimmy har stor förståelse för marknaden och kundens behov och deras kompetens inom den digitala affären kommer göra skillnad och bidra till utvecklingen framåt för både NTM och våra kunder, säger Emelie Ingström, Affärsområdeschef Kommersiella intäkter.

Vimmerby Tidning först ut att testa ny app 

Ett mer kurerat och kvalitativt urval och mer fokus på bilder och rörligt material. Det är de främsta nyheterna när NTM lanserar en första version av vår nya nyhetsapp. Läsarna i Vimmerby blir först ut att få testa de nya funktionerna.

NTM bäst i världen på att utveckla den lokala journalistiken

NTM-koncerns redaktionella utbildningskoncept Vässa vardagen har vunnit första pris i världens främsta internationella medietävling. Vid en gala i New York fick NTM på torsdagskvällen ta emot första pris i kategorin Best Innovation in Newsroom Transformation.

Kampanj för det fria ordet – och rätten att berätta om det som skaver

Idag firar vi pressfriheten. Vår rätt att berätta de historier som alla behöver läsa och vår rätt att publicera utan censur. I en gemensam kampanj uppmärksammar NTM:s nyhetstitlar den fria pressens betydelse för ett öppet och demokratiskt samhälle.