NTM rekryterar för att utveckla den digitala annonsaffären

NTMs digitala annonsaffär ökar och teknik är ett viktigt fokusområde för fortsatt tillväxt och för att säkerställa att vi erbjuder relevanta annonsprodukter. NTM förstärker därför organisationen med Ioana Norgren som tillträdde rollen som AdTechnology Manager 1 september.

Ioana Norgren har lång erfarenhet med att arbeta med digital annonsteknik både från teknikbolag och inom media. Hon kommer senast från Schibsted där hon jobbat både med datadriven annonsering samt med datateknik och strategi.

– Vi är så glada att Ioana blir en del av NTM och är övertygade om att hon kommer att göra stor skillnad i arbetet med att driva på vår digitala utveckling. Med hennes bakgrund och spetskompetens kommer hon att bidra till att vi tar tillvara på vår digitala tillväxtpotential som finns både på den lokala och nationella marknaden genom att skapa mer nytta för våra kunder, säger Emelie Ingström, Affärsområdeschef kommersiella intäkter.

– Det är fantastiskt roligt att få möjligheten att vara en del av NTM utvecklings- och tillväxtresan. Det finns en sådan potential i att tänka nytt i en annonsmarknad som befinner sig i en så stor förändring när det gäller utmaningar som spårningsblockering, lagstiftningar och jakten efter annonseffekt. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet och kunskap för att fortsätta och accelerera NTM digital tillväxt, säger Ioana Norgren.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.

Tomas Mellgren tillträder som ekonomichef för NTM

Det blir Tomas Mellgren som tar över rollen som ekonomichef för NTM när nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson går i pension. Han börjar sin nya tjänst den 1 juni.
Kampanj på Pressfrihetens dag 3 maj 2024

Gemensam kampanj för den fria journalistiken

”Det är rörigt just nu. Men vi gör saker tydligare”. Det är huvudbudskapet när NTM:s nyhetstitlar på Pressfrihetens dag samlas i en gemensam kampanj för att uppmärksamma betydelsen av fri och oberoende journalistik.