Ioana Norgren har lång erfarenhet med att arbeta med digital annonsteknik både från teknikbolag och inom media. Hon kommer senast från Schibsted där hon jobbat både med datadriven annonsering samt med datateknik och strategi.
– Vi är så glada att Ioana blir en del av NTM och är övertygade om att hon kommer att göra stor skillnad i arbetet med att driva på vår digitala utveckling. Med hennes bakgrund och spetskompetens kommer hon att bidra till att vi tar tillvara på vår digitala tillväxtpotential som finns både på den lokala och nationella marknaden genom att skapa mer nytta för våra kunder, säger Emelie Ingström, Affärsområdeschef kommersiella intäkter.
– Det är fantastiskt roligt att få möjligheten att vara en del av NTM utvecklings- och tillväxtresan. Det finns en sådan potential i att tänka nytt i en annonsmarknad som befinner sig i en så stor förändring när det gäller utmaningar som spårningsblockering, lagstiftningar och jakten efter annonseffekt. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet och kunskap för att fortsätta och accelerera NTM digital tillväxt, säger Ioana Norgren.