NTM rekryterar för att utveckla den digitala annonsaffären

NTMs digitala annonsaffär ökar och teknik är ett viktigt fokusområde för fortsatt tillväxt och för att säkerställa att vi erbjuder relevanta annonsprodukter. NTM förstärker därför organisationen med Ioana Norgren som tillträdde rollen som AdTechnology Manager 1 september.

Ioana Norgren har lång erfarenhet med att arbeta med digital annonsteknik både från teknikbolag och inom media. Hon kommer senast från Schibsted där hon jobbat både med datadriven annonsering samt med datateknik och strategi.

– Vi är så glada att Ioana blir en del av NTM och är övertygade om att hon kommer att göra stor skillnad i arbetet med att driva på vår digitala utveckling. Med hennes bakgrund och spetskompetens kommer hon att bidra till att vi tar tillvara på vår digitala tillväxtpotential som finns både på den lokala och nationella marknaden genom att skapa mer nytta för våra kunder, säger Emelie Ingström, Affärsområdeschef kommersiella intäkter.

– Det är fantastiskt roligt att få möjligheten att vara en del av NTM utvecklings- och tillväxtresan. Det finns en sådan potential i att tänka nytt i en annonsmarknad som befinner sig i en så stor förändring när det gäller utmaningar som spårningsblockering, lagstiftningar och jakten efter annonseffekt. Jag ser fram emot att bidra med min erfarenhet och kunskap för att fortsätta och accelerera NTM digital tillväxt, säger Ioana Norgren.

Stark digital tillväxt – nu når vi ännu fler

Enligt färska siffror från Kantar Sifo når våra nyhetstitlar nu drygt 800 000 personer varje dag, vilket är en ökning med åtta procent jämfört med förra året. På veckobasis når vi varje vecka 8 av 10 personer i våra bevakningsområden.

Anders Westermark föreslås som ny styrelseordförande i NTM

Anders Westermark föreslås efterträda Magnus Hall som styrelseordförande i NTM vid stämman den 27 maj.

UNT-fotograf prisas för årets porträttbild

UNT:s fotograf Adam Wrafter priset för årets porträttbild i den prestigefyllda tävlingen ”Årets bild”.