I år var NTM-koncernen nominerad i två olika kategorier i den prestigefyllda internationella tävlingen INMA Global Media Awards. Vinnarna utsågs vid en konferens i London.
Tävlingen lyfter fram utvecklingsinitiativ och kampanjer inom media som utmärkt sig under året. Över 700 bidrag skickades in från mediebolag i 43 olika länder och inför årets prisutdelning var 193 finalister nominerade.
NTM tilldelades Award of Excellence för arbetet med våra nyhetsbrev och ett tredjepris för product iteration.
– Att ta hem tredjeplatsen och ett hederspris i den här typen av världsmästerskap i medieutveckling är en stor ära och bevis på att vi är på rätt väg inom NTM. Särskilt glad är jag över vårt brons i produktutveckling. Jobbet som har gjorts med att göra om våra sajter har verkligen präglats av den NTM-anda vi strävar efter. ”Ett NTM” fullt ut. Teamwork när det är som bäst. Det gillar jag”, säger Lina Hedenström, vd för NTM.
På plats i London deltog förutom Lina Hedenström även Nils Olausson, affärsområdeschef Redaktion, Annie Lidesjö, COO, Camilla Hillerö, Head of analytics och Jens Pettersson, chef för redaktionell utveckling inom NTM.