NTM prisades i årets INMA Global Media Awards

NTM-koncern kammade på torsdagskvällen hem en fin tredjeplats och ett särskilt omnämnande i INMA Global Media Awards.

I år var NTM-koncernen nominerad i två olika kategorier i den prestigefyllda internationella tävlingen INMA Global Media Awards.  Vinnarna utsågs vid en konferens i London.   

Tävlingen lyfter fram utvecklingsinitiativ och kampanjer inom media som utmärkt sig under året. Över 700 bidrag skickades in från mediebolag i 43 olika länder och inför årets prisutdelning var 193 finalister nominerade.  

NTM tilldelades Award of Excellence för arbetet med våra nyhetsbrev och ett tredjepris för product iteration.   

– Att ta hem tredjeplatsen och ett hederspris i den här typen av världsmästerskap  i medieutveckling är en stor ära och bevis på att vi är på rätt väg inom NTM. Särskilt glad är jag över vårt brons i produktutveckling. Jobbet som har gjorts med att göra om våra sajter har verkligen präglats av den NTM-anda vi strävar efter. ”Ett NTM” fullt ut. Teamwork när det är som bäst. Det gillar jag”, säger Lina Hedenström, vd för NTM.  

På plats i London deltog förutom Lina Hedenström även Nils Olausson, affärsområdeschef Redaktion, Annie Lidesjö, COO, Camilla Hillerö, Head of analytics och Jens Pettersson, chef för redaktionell utveckling inom NTM.   

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.