NTM och Bonnier News förvärvar sporträttighet för kvalet till Hockeyallsvenskan

Kvalet till Hockeyallsvenskan är en av idrottens mest dramatiska händelser varje år. Nu står det klart att det ska sändas hos Expressen, Bonnier News Local, Hockeyettan Play och på NTM-koncernens lokala titlar.

Förra säsongen vann Östersund kvalserien, efter ett superdrama i sista matchen mot Nybro, då allt avgjordes med en sekund kvar och Östersund blev klara för Hockeyallsvenskan. Nu är det återigen dags att avgöra vilken klubb som tar klivet upp till Hockeyallsvenskan.

– För våra lokala titlar så engagerar lagen som jagar drömmen att gå upp i Hockeyallsvenskan otroligt mycket. Våra prenumeranter får redan maxad journalistik om sina lag från våra sportredaktioner, och läser redan massor om lagen hos oss, att nu kunna addera liveupplevelsen i den mixen skapar ett ännu starkare värde. nu är det perfekt att de även får möjlighet att se matcherna hos oss, säger Jens Pettersson, chef för redaktionell utveckling NTM.

Avtalet för uppemot 100 kvalmatcher från 27 februari itll 23 april har möjliggjorts genom ett nära samarbete mellan Staylive, Hockeyettan, Bonnier News och NTM.

– Alla älskar matcher som gäller massor. Jag är själv en inbiten hockeynörd och kvalmatcher är det mest underbara som finns. Nu får vi chansen att visa detta för vår publik, vilket känns otroligt häftigt, säger Mattias Wallström, livesportansvarig på Bonnier News.
Med lag från Vimmerby till Kiruna blir lokal nyhetsmedia en viktig kanal för supportrar som vill veta allt om sitt lag.

– Hockeyettan engagerar väldigt många människor redan i dag. Med denna satsning så når vi ut till ännu fler som får upptäcka den mest engagerande ligan, säger Pontus Karsbo, vd på Staylive.

– Det är perfekt för oss att nå ut både nationellt och lokalt. Det är precis det som vi vill göra, säger Jens Israelsson, vd för Hockeyettan.

 

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.