NTM och Bonnier News förvärvar sporträttighet för kvalet till Hockeyallsvenskan

Kvalet till Hockeyallsvenskan är en av idrottens mest dramatiska händelser varje år. Nu står det klart att det ska sändas hos Expressen, Bonnier News Local, Hockeyettan Play och på NTM-koncernens lokala titlar.

Förra säsongen vann Östersund kvalserien, efter ett superdrama i sista matchen mot Nybro, då allt avgjordes med en sekund kvar och Östersund blev klara för Hockeyallsvenskan. Nu är det återigen dags att avgöra vilken klubb som tar klivet upp till Hockeyallsvenskan.

– För våra lokala titlar så engagerar lagen som jagar drömmen att gå upp i Hockeyallsvenskan otroligt mycket. Våra prenumeranter får redan maxad journalistik om sina lag från våra sportredaktioner, och läser redan massor om lagen hos oss, att nu kunna addera liveupplevelsen i den mixen skapar ett ännu starkare värde. nu är det perfekt att de även får möjlighet att se matcherna hos oss, säger Jens Pettersson, chef för redaktionell utveckling NTM.

Avtalet för uppemot 100 kvalmatcher från 27 februari itll 23 april har möjliggjorts genom ett nära samarbete mellan Staylive, Hockeyettan, Bonnier News och NTM.

– Alla älskar matcher som gäller massor. Jag är själv en inbiten hockeynörd och kvalmatcher är det mest underbara som finns. Nu får vi chansen att visa detta för vår publik, vilket känns otroligt häftigt, säger Mattias Wallström, livesportansvarig på Bonnier News.
Med lag från Vimmerby till Kiruna blir lokal nyhetsmedia en viktig kanal för supportrar som vill veta allt om sitt lag.

– Hockeyettan engagerar väldigt många människor redan i dag. Med denna satsning så når vi ut till ännu fler som får upptäcka den mest engagerande ligan, säger Pontus Karsbo, vd på Staylive.

– Det är perfekt för oss att nå ut både nationellt och lokalt. Det är precis det som vi vill göra, säger Jens Israelsson, vd för Hockeyettan.

 

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.