NTM Media nomineras till Årets dagstidning.

NTM Media nomineras till Årets annonsaffär

Med en kreativ och slagkraftig annonskampanj för Stora Coop i Visby har NTM Media nominerats till Årets annonsaffär.

Tävlingen Årets Dagstidning, som varje år arrangeras av Tidningsutgivarna (TU), uppmärksammar kvalitativ journalistik, innovation, affärsutveckling och framgångsrikt ledarskap. I årets tävling har NTM Media nominerats i kategorin Årets annonsaffär.

Här är juryns motivering:

”Att våga vara stor i det lilla samtidigt som man använder hela kraften skapar genomslag. Är man dessutom modig i sitt uttryck skapar det framgång och skapar nya unika möten, på nya platser, för båda kända och okända besökare! Nominerade till Årets Annonsaffär är: NTM Media och Stora Coop Visby.”

– Det känns fantastiskt roligt att vårt unika samarbete med Stora Coop Visby uppmärksammas. Tack vare drivna och kreativa medarbetare har vi lyckats skapa ett framgångsrikt samarbete som resulterat i en riktig framgångssaga. Vi på NTM Media har inte bara agerat marknadsföringspartner utan vi har blivit kundens förlängda marknadsavdelning. Med hjälp av en genomtänkt marknadsföringsstrategi har kampanjen gett positiv respons långt utöver målbilden. Det här visar verkligen vår kreativa styrka, säger Emelie Ingström, affärsområdeschef för Annonsaffären på NTM.

Det framgångsrika samarbetet med Stora Coop Visby har varit ett gemensamt projekt mellan NTM Media och reklambyrån Fluid. Den starka räckvidden i våra nyhetskanaler kombinerad med den lokala kännedomen om Stora Coop och dess personal har resulterat i kampanjmaterial som känns igen och uppskattas av målgruppen.

– Den nära och kontinuerliga kontakten med kunden har varit avgörande för att skapa och genomföra framstående kampanjer tillsammans. Vi ser fram emot att fortsätta detta samarbete och skapa marknadsföring med ett värde för både kunder och samhället i stort, säger Emelie Ingström.

Här kan ni läsa mer om NTM Medias kampanj för Coop på Gotland: Coop Gotland – NTM Media

Vinnarna i Årets Dagstidning presenteras den 20 mars 2024.

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.