NTM-koncernen är en menssäkrad arbetsplats

NTM värnar jämställdhet, inkludering och att alla ska känna sig trygga oavsett dag i månaden. Därför är koncernen nu en menssäkrad arbetsplats med mensskydd från Herbox.

– Det är lätt hänt att glömma packa med sig skydd eller rent av missar när den röda dagen borde komma. Oavsett anledning kommer dessa dispenser finnas utspridda över NTM:s kontor, på strategisk utvalda toaletter för maximal åtkomst för alla. Det är ett enkelt, men viktigt, steg i vårt jämställdhetsarbete, säger Lina Hedenström VD NTM.

Satsningen på mensskydd är ska bidra en trygg arbetsplats där ökad tillgänglighet av skydd minskar stressen kring mens och säkerställer att ingen ska behöva oroa sig att blöda igenom eller behöva avvika från arbetet på grund av det.

Två viktiga faktorer i valet av Herbox som leverantör var att de tillhandahåller ekologiska mensskydd och att de skänker 1% av vinsten till välgörenhetsorganisationen Kvinna till Kvinna.

 

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.