I rollen som redaktionell innehållsutvecklare kommer Jens Werner arbeta med analys och utveckling utifrån kunskap om våra läsarens beteenden i syfte att hjälpa våra redaktioner att skapa mer träffsäker journalistik. Även hur vi digitalt distribuerar vår journalistik för att nå rätt målgrupper är en viktig fråga.
– Jag är väldigt glad över att Jens Werner tar sig an det här uppdraget. Med sin mångåriga bakgrund vid desken på Expressen och som redaktionell ledare inom NTM så får vi in en mycket god kraft i arbetet med att vässa våra redaktioners journalistik, säger Jens Pettersson, chef för digitala läsaraffären i NTM.
Jens Werner har redan deltagit i utvecklingsarbetet genom projektet Dags att dubbla där hela koncernen samlats i ett antal gemensamma frågeställningar.
– Jag ser fram emot att utveckla NTM tillsammans med alla fantastiska personer på våra olika mediehus. Jag har redan lärt känna många under ”Dags att dubbla”-projektet och sett hur mycket kunskap och utvecklingsvilja som finns hos oss. Det finns en härlig känsla inom NTM just nu och mycket är på gång. Jag ser fram emot att lära känna ännu fler inom NTM-familjen och tillsammans utveckla vårt innehåll”, säger Jens Werner och fortsätter berätta om de utmaningar han ser i sin nya roll.
– Att öka engagemang och lojalitet hos nuvarande kunder så de blir mer aktiva hos oss och stannar längre. Att våra kunder helt enkelt känner att de inte kan leva utan oss. Men också att vi ser till att vara tillräckligt intressanta i både innehåll och tekniska lösningar för att locka icke-kunder och nya målgrupper, avslutar Jens Werner.
För mer information kontakta:
Jens Werner: 073-8676733
Jens Pettersson: 073-6621133