Marie Skagerström i ny roll med ansvar för koncerngemensamma, strategiska projekt

Senior strategisk projektledare är en ny roll med ansvar att driva affärskritiska projekt som ska bidra till att NTM når målen i koncernens treårsplan.

För att vi ska lyckas med vår treårsplan behöver vi ett tydligt fokus på våra strategiskt viktiga projekt. Marie har mångårig erfarenhet av affärs- och verksamhetsutveckling, försäljning och teknik och kommer säkerställa att vi optimerar projekten och får ut stor effekt i vår verksamhet , säger Annie Lidesjö Head of People and Operations.

Marie tillträdde tjänsten 1 juni och lämnar därmed rollen som chef för NTM Innovation.

– Jag är så stolt över den resa vi tillsammans på NTM och Innovation har gjort med både utveckling och IT. Vi har idag en datadriven plattform och moderna nyhetssajter som vi kan fortsätta att utveckla. Strategi och plan för att skapa förutsättningar till att möta våra kunders behov av tillgängliga, prestandasäkra nyhetssajter och våra medarbetares behov av tillgängliga och effektiva verktyg skapades för fyra år sedan. Vi har nått hela vägen fram och jobbar nu med ständiga förbättringar i stort och smått agilt och tvärfunktionellt. Det är bra att idéerna och utmaningarna aldrig tar slut!, säger Marie Skagerström och fortsätter

– Det är otroligt kompetenta och engagerade personer på Innovation och tillsammans med alla kollegor inom NTM så når vi framgång. Det har också varit ett nöje att bygga upp många bra samarbeten med partners och leverantörer. Lämnar med varm hand över till Beatrice Elwing tar över som interim verksamhetschef för InnovationJag ser fram emot att leda framåtlutande övergripande projekt tvärfunktionellt, där vi redan är i gång med flera satsningar.

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.