Jenny Hoflund tillträder som affärsområdeschef för konsumentaffären

Med uppdraget att utveckla försäljningsarbetet mot konsument, fortsätta utveckla kundupplevelsen och öka lojaliteten hos våra läsare tar Jenny Hoflund den 1 november över rollen som affärsområdeschef för konsumentaffären för NTM:s samtliga 19 titlar och sajter.

‑ Det ska bli väldigt roligt att jobba dedikerat med konsumentaffären och att fortsätta utveckla hela vårt erbjudande av produkter och tjänster vi erbjuder dagens hungriga mediekonsumenter, säger Jenny Hoflund.

I uppdraget ingår, förutom prenumerationsförsäljning, även e-handel, bredband, kundklubb, kundupplevelse och kundservice.

Drivs av utveckling och ständiga förbättringar

Jenny Hoflund har lång erfarenhet från mediebranschen. I över tjugo år har hon arbetat i flertalet kommersiella ledarroller på tidningarna i Sörmland, främst på Eskilstuna-Kuriren. De senaste fyra åren i rollen som VD för Sörmlands Media. Under 2023 har hon arbetat som senior strategisk projektledare på NTM med uppdraget att leda och driva initiativ och affärsutveckling med fokus på lönsamhet och effektivisering. Nu väntar nya utmaningar.

‑ Försäljning, kundfokus och att jobba med ständig utveckling och förbättring är områden som ligger mig varmt om hjärtat. Att dessutom få möjlighet att driva detta viktiga arbete i en tid då den fria och oberoende journalistiken kanske aldrig varit så viktig ser jag som oerhört priviligierat, säger Jenny Hoflund.

Läsarna i fokus

Konsumentaffären är ett prioriterat område och en viktig del i NTM:s långsiktiga strategiska arbete där kundupplevelsen och den digitala transformationen står i fokus.

‑ Nu fortsätter vi vår resa med att accelerera den digitala prenumerationstillväxten och utveckla vår digitala affär genom att bygga långsiktig lojalitet och öka engagemanget hos våra läsare, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.

 

Nathalie Wiklund blir ny HR-chef på NTM

Nu är det klart att Nathalie Wiklund, som sedan i våras varit tillförordnad chef, kommer att bli NTM:s nya HR-chef. Hon tillträder tjänsten den 1 november.
Reporter arbetar med video i Storykit.

Nu kan 320 reportrar göra video på några sekunder – med hjälp av Storykit 

Som första publicist i Norden integrerar NTM nu automatiserat videoskapande direkt i sitt publiceringssystem. Med hjälp av Storykits API-löning kan samtliga 320 reportrar göra video med bara 2-3 knapptryck. – Det är häftigt. Tidsbesparingen och enkelheten är den största drivkraften i projektet, säger Jörgen Bröms på NTM.
Kvinna lyssnar på nyheter

Nyheter i ljudformat – med hjälp av AI

Nu erbjuder vi på NTM en helt ny form av nyhetsupplevelse. Med hjälp av AI-teknik lanserar vi en ny tjänst som gör det möjligt att få dagens toppnyheter upplästa. Först ut att testa det nya ljudformatet är Upsala Nya Tidning.