‑ Det ska bli väldigt roligt att jobba dedikerat med konsumentaffären och att fortsätta utveckla hela vårt erbjudande av produkter och tjänster vi erbjuder dagens hungriga mediekonsumenter, säger Jenny Hoflund.
I uppdraget ingår, förutom prenumerationsförsäljning, även e-handel, bredband, kundklubb, kundupplevelse och kundservice.
Drivs av utveckling och ständiga förbättringar
Jenny Hoflund har lång erfarenhet från mediebranschen. I över tjugo år har hon arbetat i flertalet kommersiella ledarroller på tidningarna i Sörmland, främst på Eskilstuna-Kuriren. De senaste fyra åren i rollen som VD för Sörmlands Media. Under 2023 har hon arbetat som senior strategisk projektledare på NTM med uppdraget att leda och driva initiativ och affärsutveckling med fokus på lönsamhet och effektivisering. Nu väntar nya utmaningar.
‑ Försäljning, kundfokus och att jobba med ständig utveckling och förbättring är områden som ligger mig varmt om hjärtat. Att dessutom få möjlighet att driva detta viktiga arbete i en tid då den fria och oberoende journalistiken kanske aldrig varit så viktig ser jag som oerhört priviligierat, säger Jenny Hoflund.
Läsarna i fokus
Konsumentaffären är ett prioriterat område och en viktig del i NTM:s långsiktiga strategiska arbete där kundupplevelsen och den digitala transformationen står i fokus.
‑ Nu fortsätter vi vår resa med att accelerera den digitala prenumerationstillväxten och utveckla vår digitala affär genom att bygga långsiktig lojalitet och öka engagemanget hos våra läsare, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.