Early Bird ingår partnerskap med Bring

Early Bird erbjuder idag morgontidiga hemleveranser via tidningsbudens distributionsnätverk då tjänsten ägs av Sveriges ledande mediehus och deras distributionsbolag. Nu inleds ett strategiskt samarbete med Bring som möjliggör ännu bättre kundupplevelse, bland annat genom bredare utbud och förbättrad returhantering.

– Nu har vi en samarbetspartner där vi kan nyttja ett starkt ombudsnät både för lokal- och rikspaket, så detta är mycket glädjande och strategiskt viktigt framåt. Att vi dessutom inleder ett samarbete med just Bring, med hög hållbarhetsprofilering precis som Svensk Hemleverans är oerhört starkt, säger Mattias Ternstedt, vd Svensk Hemleverans, en del av NTM-koncernen.

Early Birds geografiska täckning ökar från 95 till 100 procent av riket och hanteringen av olevererbara försändelser och returer förbättras med möjligheten att gå via ombudsnätet istället för att paketet skickas åter till e-handlaren.

Samarbetet ger fördelar även för NTM-koncernens arbete med e-handel på våra tidningars sajter då vi kan skicka alla typer av paket via ombudsnätet. Idag är vi begränsade till både vikt, storlek och värde på paketen när vi levererar på natten. Med ett ombudsnät får den lokala kunden i en av våra tidningars webshop ett större sortiment av produkter.

Bring blir genom samarbetet återförsäljare för Early Birds befintliga tjänst postlådepaket och utökar sitt tjänsteutbud med morgontidiga leveranser direkt till brevlådan vilket säkerställer att de kan tillgodose kundernas alla olika behov.

Svensk Hemleverans har sedan tidigare ett samarbete med Bring i Västervik och Vimmerby där paket/gods levereras dag- och kvällstid.

Vimmerby Tidning först ut att testa ny app 

Ett mer kurerat och kvalitativt urval och mer fokus på bilder och rörligt material. Det är de främsta nyheterna när NTM lanserar en första version av vår nya nyhetsapp. Läsarna i Vimmerby blir först ut att få testa de nya funktionerna.

NTM bäst i världen på att utveckla den lokala journalistiken

NTM-koncerns redaktionella utbildningskoncept Vässa vardagen har vunnit första pris i världens främsta internationella medietävling. Vid en gala i New York fick NTM på torsdagskvällen ta emot första pris i kategorin Best Innovation in Newsroom Transformation.

Kampanj för det fria ordet – och rätten att berätta om det som skaver

Idag firar vi pressfriheten. Vår rätt att berätta de historier som alla behöver läsa och vår rätt att publicera utan censur. I en gemensam kampanj uppmärksammar NTM:s nyhetstitlar den fria pressens betydelse för ett öppet och demokratiskt samhälle.