Early Bird ingår partnerskap med Bring

Early Bird erbjuder idag morgontidiga hemleveranser via tidningsbudens distributionsnätverk då tjänsten ägs av Sveriges ledande mediehus och deras distributionsbolag. Nu inleds ett strategiskt samarbete med Bring som möjliggör ännu bättre kundupplevelse, bland annat genom bredare utbud och förbättrad returhantering.

– Nu har vi en samarbetspartner där vi kan nyttja ett starkt ombudsnät både för lokal- och rikspaket, så detta är mycket glädjande och strategiskt viktigt framåt. Att vi dessutom inleder ett samarbete med just Bring, med hög hållbarhetsprofilering precis som Svensk Hemleverans är oerhört starkt, säger Mattias Ternstedt, vd Svensk Hemleverans, en del av NTM-koncernen.

Early Birds geografiska täckning ökar från 95 till 100 procent av riket och hanteringen av olevererbara försändelser och returer förbättras med möjligheten att gå via ombudsnätet istället för att paketet skickas åter till e-handlaren.

Samarbetet ger fördelar även för NTM-koncernens arbete med e-handel på våra tidningars sajter då vi kan skicka alla typer av paket via ombudsnätet. Idag är vi begränsade till både vikt, storlek och värde på paketen när vi levererar på natten. Med ett ombudsnät får den lokala kunden i en av våra tidningars webshop ett större sortiment av produkter.

Bring blir genom samarbetet återförsäljare för Early Birds befintliga tjänst postlådepaket och utökar sitt tjänsteutbud med morgontidiga leveranser direkt till brevlådan vilket säkerställer att de kan tillgodose kundernas alla olika behov.

Svensk Hemleverans har sedan tidigare ett samarbete med Bring i Västervik och Vimmerby där paket/gods levereras dag- och kvällstid.

Nathalie Wiklund blir ny HR-chef på NTM

Nu är det klart att Nathalie Wiklund, som sedan i våras varit tillförordnad chef, kommer att bli NTM:s nya HR-chef. Hon tillträder tjänsten den 1 november.
Reporter arbetar med video i Storykit.

Nu kan 320 reportrar göra video på några sekunder – med hjälp av Storykit 

Som första publicist i Norden integrerar NTM nu automatiserat videoskapande direkt i sitt publiceringssystem. Med hjälp av Storykits API-löning kan samtliga 320 reportrar göra video med bara 2-3 knapptryck. – Det är häftigt. Tidsbesparingen och enkelheten är den största drivkraften i projektet, säger Jörgen Bröms på NTM.
Kvinna lyssnar på nyheter

Nyheter i ljudformat – med hjälp av AI

Nu erbjuder vi på NTM en helt ny form av nyhetsupplevelse. Med hjälp av AI-teknik lanserar vi en ny tjänst som gör det möjligt att få dagens toppnyheter upplästa. Först ut att testa det nya ljudformatet är Upsala Nya Tidning.