Early Bird ingår partnerskap med Bring

Early Bird erbjuder idag morgontidiga hemleveranser via tidningsbudens distributionsnätverk då tjänsten ägs av Sveriges ledande mediehus och deras distributionsbolag. Nu inleds ett strategiskt samarbete med Bring som möjliggör ännu bättre kundupplevelse, bland annat genom bredare utbud och förbättrad returhantering.

– Nu har vi en samarbetspartner där vi kan nyttja ett starkt ombudsnät både för lokal- och rikspaket, så detta är mycket glädjande och strategiskt viktigt framåt. Att vi dessutom inleder ett samarbete med just Bring, med hög hållbarhetsprofilering precis som Svensk Hemleverans är oerhört starkt, säger Mattias Ternstedt, vd Svensk Hemleverans, en del av NTM-koncernen.

Early Birds geografiska täckning ökar från 95 till 100 procent av riket och hanteringen av olevererbara försändelser och returer förbättras med möjligheten att gå via ombudsnätet istället för att paketet skickas åter till e-handlaren.

Samarbetet ger fördelar även för NTM-koncernens arbete med e-handel på våra tidningars sajter då vi kan skicka alla typer av paket via ombudsnätet. Idag är vi begränsade till både vikt, storlek och värde på paketen när vi levererar på natten. Med ett ombudsnät får den lokala kunden i en av våra tidningars webshop ett större sortiment av produkter.

Bring blir genom samarbetet återförsäljare för Early Birds befintliga tjänst postlådepaket och utökar sitt tjänsteutbud med morgontidiga leveranser direkt till brevlådan vilket säkerställer att de kan tillgodose kundernas alla olika behov.

Svensk Hemleverans har sedan tidigare ett samarbete med Bring i Västervik och Vimmerby där paket/gods levereras dag- och kvällstid.

UNT nomineras till Helhetspriset i Årets dagstidning

Upsala Nya Tidning har nominerats till Helhetspriset i den prestigefyllda branschtävlingen Årets dagstidning. Övriga nominerade i kategorin är Borås Tidning och Dagens industri.

Svensk Hemleverans storsatsar på emissionsfria transporter

Genom att öka andelen eldrivna fordon och optimera utdelningsrutterna har Svensk Hemleverans under 2024 gjort en stor satsning på emissionsfria leveranser av tidningar och paket. I Linköpings kommun är 100 % av leveranserna nu helt emissionsfria.
NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.