Camilla Hillerö tillträder rollen som Head of Data Analytics

NTM samlar koncernens kompetens inom analys i samma avdelning och Camilla Hillerö tillträder 21 juni rollen som Head of Data Analytics och därmed en plats i NTMs operativa ledning.

 De senaste tio åren har Camilla haft olika roller inom dataanalys och Business Intelligence, senast som BI-chef på Schibsted Marketing Services och idag som kontorschef på konsultbolaget Drake Analytics.

– Jag är otroligt glad och laddad att snart ansluta till NTM-koncernen. Jag ser fram emot att vara med och bidra till att data och analys finns tillgängligt nära verksamheten, så att rätt beslut snabbt kan fattas. Jag är övertygad om att en effektiv data driven organisation har alla förutsättningar att utveckla produkter och tjänster med tydlighet och fokus för en lönsam affär, säger Camilla Hillerö.

Att samla kraft i en ny avdelning ger NTM bättre förutsättningar att arbeta effektivt och utveckla ett datadrivet arbetssätt, som i slutänden bidrar till bättre tjänster och produkter.

– Vi är mitt uppe i en digitalisering av vår affär och en av de viktigaste delarna för oss just nu är att bygga en stark och affärsnära analysavdelning. Med Camilla Hillerö får vi en ledare som förstår tekniken samtidigt som hon ser affärens behov och det är precis vad vi behöver, säger Annie Lidesjö Head of People and Operations.

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.