De senaste tio åren har Camilla haft olika roller inom dataanalys och Business Intelligence, senast som BI-chef på Schibsted Marketing Services och idag som kontorschef på konsultbolaget Drake Analytics.
– Jag är otroligt glad och laddad att snart ansluta till NTM-koncernen. Jag ser fram emot att vara med och bidra till att data och analys finns tillgängligt nära verksamheten, så att rätt beslut snabbt kan fattas. Jag är övertygad om att en effektiv data driven organisation har alla förutsättningar att utveckla produkter och tjänster med tydlighet och fokus för en lönsam affär, säger Camilla Hillerö.
Att samla kraft i en ny avdelning ger NTM bättre förutsättningar att arbeta effektivt och utveckla ett datadrivet arbetssätt, som i slutänden bidrar till bättre tjänster och produkter.
– Vi är mitt uppe i en digitalisering av vår affär och en av de viktigaste delarna för oss just nu är att bygga en stark och affärsnära analysavdelning. Med Camilla Hillerö får vi en ledare som förstår tekniken samtidigt som hon ser affärens behov och det är precis vad vi behöver, säger Annie Lidesjö Head of People and Operations.