Nathalie Wiklund blir ny HR-chef på NTM

Nu är det klart att Nathalie Wiklund, som sedan i våras varit tillförordnad chef, kommer att bli NTM:s nya HR-chef. Hon tillträder tjänsten den 1 november.

– Jag är jätteglad att Nathalie vill fortsätta i rollen som HR-chef och ser fram emot vårt fortsätta samarbete, säger Annie Lidesjö, COO.  

Nathalie Wiklund började på NTM i september 2023, då i rollen som HR Business Partner. Dessförinnan har hon arbetat som HR-chef inom kontakt- och kundservicebranschen. Nu ser hon fram emot att ta sig an uppdraget som HR-chef för NTM.  

– Det ska bli väldigt spännande att ta sig an den här rollen och fortsätta utveckla HR –arbetet på NTM. Det finns ett otroligt driv i vår organisation och ett stort engagemang, säger Nathalie Wiklund.  

HR-avdelningen ger stöd till hela organisationen i frågor som rör arbetsmiljö, kompetensförsörjning och ledarskapsutveckling.  

– Mina engagerade och drivna kollegor på HR-avdelningen arbetar ständigt för att utveckla våra processer, stötta verksamheterna och ge löpande stöd till alla chefer i organisationen, säger Nathalie Wiklund.   

Med målsättningen att ha mediebranschens bästa chefer har NTM de senaste åren gjort en stor satsning på ledarskapsutveckling.  

 
– Genom att utbilda våra chefer i att bli ännu bättre ledare skapar vi också en arbetsplats och en arbetsmiljö där alla medarbetare får möjlighet att utvecklas. Våra fantastiska chefer och engagerade medarbetare är vår viktigaste tillgång, säger Nathalie Wiklund. 

NTM lanserar lösning för politisk annonsering 

Den 10 oktober 2025 trädde EU:s nya förordning om politisk annonsering i kraft. Under hösten har ett dedikerat team hos NTM tagit fram en ny teknisk lösning som gör det möjligt för politiska organisationer att annonsera i våra kanaler.
Mattias Ternstedt, VD

SVHL:s bolag samlas i gemensam organisation

De senaste åren har samarbetet mellan Svensk Hemleverans två bolag i norr och syd fördjupats. Nu tar vi nästa steg och samlas i en gemensam organisation där flera chefer får ett bredare ansvar för helheten.

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.