NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

Med ett helt nytt varumärke är målet att locka nya kunder och ta större plats på e-handelsmarknaden.  I webbshopen finns allt från snygga heminredningsdetaljer till spännande böcker och smarta trädgårdsprylar.

– Sortimentet i webbshopen är noga utvalt för att kunna erbjuda kvalitativa varor till ett förmånligt pris. Vi uppdaterar webbshopen med nya produkter varje vecka, säger Emelie Granlund, chef för e-handel inom NTM.

Den nya webbshopen riktar sig till medvetna konsumenter som vill handla hållbara och stilsäkra produkter till hemmet och trädgården.

Nya målgrupper ska få e-handelsaffären att växa

I NTM:s tidigare webbshop, som kunderna hittat till via de lokala nyhetssajterna, har den huvudsakliga målgruppen varit tidningarnas prenumeranter. Men nu är målsättningen att det nya varumärket ska locka helt nya kunder.

– Vi siktar på att få vår e-handelsaffär att växa – rejält. Den nya webbshopen vänder sig till målgrupper som inte har en relation till oss sedan tidigare. Vi kan erbjuda en trygg och säker lösning för shopping online. Hos oss ska det vara smidigt och enkelt att göra sina inköp. Genom att handla dina produkter hos oss stöttar du dessutom samtidigt den lokala journalistiken, säger Jenny Hoflund, affärsområdeschef för Konsumentaffären på NTM.  

Plockie är också ett hållbart alternativ för den som vill göra ett medvetet val. Vi ställer krav på våra leverantörer när det gäller hållbarhet och väljer i första hand leverantörer som har en tydlig hållbarhetsprofil. Dessutom erbjuder vi en hållbar leverans. Många av våra produkter levereras nämligen direkt hem till kundens brevlåda genom vår morgontidningsdistribution.

– På så sätt utnyttjar vi den redan befintliga leveranskedjan. Det är både smart och hållbart för miljön, något vi på Plockie brinner extra för, säger Emelie Granlund.

Plocka hem dina favoriter på plockie.se

NTM satsar på unga – med nytt gratispaket 

För att få fler unga att ta del av den lokala nyhetsjournalistiken lanserar NTM nu ett nytt paket med gratis prenumerationer till alla under 25 år. Hittills har satsningen gett 5 200 nya läsare. Målet är att tredubbla antalet prenumerationer i målgruppen.

NTM:s största utbildningsinsats någonsin

Under 1,5 år ges över 300 chefer och redaktionella medarbetare möjlighet att utvecklas och tillsammans vässa det journalistiska hantverket. I dagarna inleder NTM-koncernen sin största utbildningssatsning någonsin inom det redaktionella området.

HR-chef Nathalie Wiklund ny i koncernledningen

Från och med den 1 september tar HR-chef Nathalie Wiklund plats i NTM:s koncernledning – en satsning som stärker vårt förändringsarbete och ger HR-frågorna en tydligare röst på strategisk nivå.