Tomas Mellgren tillträder som ekonomichef för NTM

Det blir Tomas Mellgren som tar över rollen som ekonomichef för NTM när nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson går i pension. Han börjar sin nya tjänst den 1 juni.

– Tomas har bred erfarenhet av CFO-rollen från ett antal olika branscher och van att leda i förändring. Han kommer att bli en nyckelfigur för NTM:s fortsatta transformation där hans erfarenhet av både företagsförvärv och effektiviseringar kommer att komma väl till pass. Hans värderingar passar väl in hos oss på NTM och jag ser fram emot att börja arbeta tillsammans, säger Lina Hedenström, vd.

Tomas kommer närmast från en roll som CFO på det Norrköpingsbaserade företaget Francks Kylindustri med över 600 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Han har tidigare haft flera olika ekonomroller i såväl tillverkningsindustrin som på tjänsteföretag, bland annat på Toyota, Saab och IFS. De senaste åren har han arbetat mycket med nyförvärv och efterföljande integrationer av de förvärvade verksamheterna.

– Jag lockas mycket av den förändringsresa som NTM befinner sig i. Det är en spännande utveckling att följa och jag tror mycket på digitaliseringens möjligheter. Jag hoppas att jag med min erfarenhet av förändringsarbete och ekonomistyrning kan bidra till att vi tillsammans når våra målsättningar. NTM har ett väldigt viktigt samhällsuppdrag och som stiftelseägd mediekoncern kan vi använda vinstmedel för att långsiktigt utveckla verksamheten, samtidigt som bedriver vårt grunduppdrag, säger Tomas.

Tomas Mellgren tillträder sin nya roll den 1 juni.
– Jag ser mycket fram emot att kliva på det nya uppdraget. Mitt mål är att förvalta och vidareutveckla det arbete som Jan Eric och ekonomiteamet har drivit så här långt, tillsammans med ledningsgrupp och övriga kollegor.

Från och med 1 juni får NTM:s nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson en ny roll som senior advisor. Uppdraget innebär att han kommer att fungera som ett strategiskt stöd till koncernledningen i flera pågående projekt och processer, framför allt i utvecklingen av koncernens fastighetsbestånd.

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.