Tomas Mellgren tillträder som ekonomichef för NTM

Det blir Tomas Mellgren som tar över rollen som ekonomichef för NTM när nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson går i pension. Han börjar sin nya tjänst den 1 juni.

– Tomas har bred erfarenhet av CFO-rollen från ett antal olika branscher och van att leda i förändring. Han kommer att bli en nyckelfigur för NTM:s fortsatta transformation där hans erfarenhet av både företagsförvärv och effektiviseringar kommer att komma väl till pass. Hans värderingar passar väl in hos oss på NTM och jag ser fram emot att börja arbeta tillsammans, säger Lina Hedenström, vd.

Tomas kommer närmast från en roll som CFO på det Norrköpingsbaserade företaget Francks Kylindustri med över 600 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Han har tidigare haft flera olika ekonomroller i såväl tillverkningsindustrin som på tjänsteföretag, bland annat på Toyota, Saab och IFS. De senaste åren har han arbetat mycket med nyförvärv och efterföljande integrationer av de förvärvade verksamheterna.

– Jag lockas mycket av den förändringsresa som NTM befinner sig i. Det är en spännande utveckling att följa och jag tror mycket på digitaliseringens möjligheter. Jag hoppas att jag med min erfarenhet av förändringsarbete och ekonomistyrning kan bidra till att vi tillsammans når våra målsättningar. NTM har ett väldigt viktigt samhällsuppdrag och som stiftelseägd mediekoncern kan vi använda vinstmedel för att långsiktigt utveckla verksamheten, samtidigt som bedriver vårt grunduppdrag, säger Tomas.

Tomas Mellgren tillträder sin nya roll den 1 juni.
– Jag ser mycket fram emot att kliva på det nya uppdraget. Mitt mål är att förvalta och vidareutveckla det arbete som Jan Eric och ekonomiteamet har drivit så här långt, tillsammans med ledningsgrupp och övriga kollegor.

Från och med 1 juni får NTM:s nuvarande ekonomichef Jan Eric Johansson en ny roll som senior advisor. Uppdraget innebär att han kommer att fungera som ett strategiskt stöd till koncernledningen i flera pågående projekt och processer, framför allt i utvecklingen av koncernens fastighetsbestånd.

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.