Sörmlands Media belönas med pris för Årets Bevakning

I stark konkurrens med Aftonbladet och Expressen tar Sörmlands Media hem äran med priset Årets Bevakning.

På det årliga evenemanget Årets Dagstidning av TU- Medier i Sverige vann Sörmlands Media priset Årets Bevakning med motiveringen ”För att ha avslöjat en omfattande mörkläggning av myndigheterna som drabbade de mest utsatta under pandemin; de äldre”.

Under 2020 rådde ovanliga omständigheter för nyhetsbevakning och den lokala journalistiken blev en viktig källa för information om situationen med Corona.

– Jag är såklart oerhört glad och framförallt väldigt stolt över vår fantastiska redaktion och teamet som jobbat hårt, målinriktat och mycket kvalitativt med den här granskningen och avslöjandet. Det här är ett ytterligare exempel på hur stor skillnad vi gör, inte bara för människor i Sörmland utan även i hela Sverige, säger Sörmlands Medias VD Jenny Hoflund Bergvall.

Våra engagerade reportrar Simon Uggla, Johannes Tångeberg, Robin Folkö, Jimmy Persson och Roger Sundberg har metodiskt och noggrant arbetat för att granska omfattningen av coronasmittade på länets äldreboenden. Med vägledning av ansvarig utgivare och chefredaktör Eva Burman och redaktionschef Kristina Levin kunde de visa att kommunerna medvetet hindrat granskning och insyn.

– Att vinna Årets Bevakning i så tuff konkurrens är ett tydligt kvitto på att vi håller en hög kvalitet i vår kärnaffär. Dessutom visar Sörmlands Media hela Sverige varför lokaljournalistik är viktigt i våra samhällen, säger Lina Hedenström VD NTM.

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.