Skillboxing – NTMs nya koncept för kompetensutveckling

NTM har ett antal olika initiativ som ska ge våra medarbetare möjligheten att utvecklas och ta nya kliv. NTM Academy är platsen för utbildningar inom olika områden och roller. Skillboxing är en ny metod som har börjat användas i säljorganisationen och som i framtiden ska appliceras på andra roller.

– Skillboxing är en metod där fokus ligger på att få människor att känna att man till stor del skapar sin egen framgång och ger sig själv möjlighet att lyckas genom ett strukturerat arbetssätt. Träning skapar färdighet! En stor del av den kunskap vi minns har vi lärt oss genom praktisk tillämpning, förklarar Daniel Mohlén utbildningsansvarig på NTM Skillboxing.

Forskning visar att det som främst motiverar oss i arbetet är självständighet, att bli bättre på det vi gör och att känna att jobbet är meningsfullt. Skillboxing bygger på den kunskapen och visionen är att ge alla anställda förutsättningar att självständigt styra sitt lärande.

– De förtroliga samtalen mellan säljare och säljchef som avslutar varje modul har lett till djupare insikter om vilka styrkor och förbättringsområden vi har, berättar Micael Carnbrand, säljchef i Eskilstuna och fortsätter:

– Att varje säljare väljer sin egen väg genom utbildningen leder till en starkare personlig motivation till att nå nästa nivå av kunskap.

– Det är utveckling av färdigheter som är viktig, inte att få alla rätt på ett kunskapsprov. Det är en inlärningsteknik som tar mer tid än att plugga till ett prov såklart, och det kräver en större insats. Men resultatet blir ett helt annat, avslutar Daniel Mohlén

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.