Skillboxing – NTMs nya koncept för kompetensutveckling

NTM har ett antal olika initiativ som ska ge våra medarbetare möjligheten att utvecklas och ta nya kliv. NTM Academy är platsen för utbildningar inom olika områden och roller. Skillboxing är en ny metod som har börjat användas i säljorganisationen och som i framtiden ska appliceras på andra roller.

– Skillboxing är en metod där fokus ligger på att få människor att känna att man till stor del skapar sin egen framgång och ger sig själv möjlighet att lyckas genom ett strukturerat arbetssätt. Träning skapar färdighet! En stor del av den kunskap vi minns har vi lärt oss genom praktisk tillämpning, förklarar Daniel Mohlén utbildningsansvarig på NTM Skillboxing.

Forskning visar att det som främst motiverar oss i arbetet är självständighet, att bli bättre på det vi gör och att känna att jobbet är meningsfullt. Skillboxing bygger på den kunskapen och visionen är att ge alla anställda förutsättningar att självständigt styra sitt lärande.

– De förtroliga samtalen mellan säljare och säljchef som avslutar varje modul har lett till djupare insikter om vilka styrkor och förbättringsområden vi har, berättar Micael Carnbrand, säljchef i Eskilstuna och fortsätter:

– Att varje säljare väljer sin egen väg genom utbildningen leder till en starkare personlig motivation till att nå nästa nivå av kunskap.

– Det är utveckling av färdigheter som är viktig, inte att få alla rätt på ett kunskapsprov. Det är en inlärningsteknik som tar mer tid än att plugga till ett prov såklart, och det kräver en större insats. Men resultatet blir ett helt annat, avslutar Daniel Mohlén

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.