NTM-koncernens nya säljbolag

Vid årsskiftet lanserades NTM-koncernens nya säljbolag där koncernens säljavdelningar har samlats tillsammans med tekniska stödfunktioner som behövs för att driva digital annonsförsäljning inom inom adtech, adops, produkt, content och produktion.

Förändringen är en satsning som under ledning av Affärsområdeschef Kommersiella Intäkter, Emelie Ingström, ska ta tillvara på koncernens samlade kompetens, tillväxtpotential på lokal marknad, ta en tydligare position på nationell marknad samt stärka den digitala annonsaffären.

– Vi har gjort om i grunden med en ny säljorganisation, implementerat ett nytt CRM- och bokningssystem och bytt adserver för skapa rätt förutsättningar för att bättre möta morgondagens behov på både den lokala och nationella marknaden. Det är viktigt att NTM Media är förankrat i vår lokala verksamhet och att vi fortsatt finns nära våra kunder med medarbetare från norra Småland till Norrbotten. Våra titlar är starka lokala varumärken är vår styrka och stolthet, säger Emelie Ingström om den verksamhet som nu har lämnat startblocken.

Fredrik Nilsson, Försäljningschef Uppland NTM Media, får ett utökat ansvar för den operativa försäljningen med tydligt fokus på att driva säljledning, försäljning och säljprocessen.

– Historiskt har säljorganisationerna hanterat allt från affärsutveckling, sponsring & event till produktutveckling och försäljning. Vår verksamhet måste följa utvecklingen i omvärlden och vi fortsätter därför vår satsning på utbildningsinsatser i NTM Academy. Utbildning tillsammans med gemensam säljprocess kommer bidra till vårt mål att accelerera vår digitala tillväxt, säger Fredrik om omorganisationen.

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.