NTM-koncernens mediehus nominerade i tre olika kategorier i Årets Dagstidning

TU:s event Årets Dagstidning är ett årligt evenemang med aktuella seminarier och tävling som uppmärksammar mediehusens fantastiska prestationer med en prisutdelning i ett flertal olika prisklasser. I år kan NTM-koncernen stoltsera med tre nomineringar.

– Vi har börjat vår resa mot en hållbar affärsmodell där läsarintäkter är en av nycklarna. Denna nominering är ett kvitto på att vi är på rätt väg. Jag är stolt över alla våra medarbetare som visar att om vi kraftsamlar och går åt samma håll så kan vi flytta berg. Det här är ytterligare ett tydligt bevis på det, säger Lina Hedenström, VD NTM.

Norr Media har nominerats till helhetspriset Årets Dagstidning.

”För att ha vänt motgång till framgång och säkrat den viktiga lokala journalistiken i norra Sverige såväl digitalt som i print.”

Sörmlands Media nominerats till Årets bevakning för sitt arbete med Corona-granskningen

”För att ha avslöjat en omfattande mörkläggning av myndigheterna som drabbade de mest utsatta under pandemin; de äldre.” 

Mediehuset UNT har nominerats till Årets affär och innovation för sin e-handelssatsning

”För att i en turbulent tid ha utökat bredden i sin affärsmodell, och samtidigt lyckats både stärka sin lokala koppling och funnit nya annonsörer.” 

UNT nomineras till Helhetspriset i Årets dagstidning

Upsala Nya Tidning har nominerats till Helhetspriset i den prestigefyllda branschtävlingen Årets dagstidning. Övriga nominerade i kategorin är Borås Tidning och Dagens industri.

Svensk Hemleverans storsatsar på emissionsfria transporter

Genom att öka andelen eldrivna fordon och optimera utdelningsrutterna har Svensk Hemleverans under 2024 gjort en stor satsning på emissionsfria leveranser av tidningar och paket. I Linköpings kommun är 100 % av leveranserna nu helt emissionsfria.
NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.