Nicholas Gullberg tillträder rollen som CRM Chef

NTM har satt fokus på utveckling och samordning av försäljningsarbetet och hantering av kunddata i koncernen. Nicholas Gullberg har tillträtt rollen som CRM Chef och kommer ha en drivande roll i implementering nya system och fortsatt utveckling.

Nicholas Gullberg kommer närmast från Schibsted där han sedan sju år tillbaka arbetat med CRM inom olika roller, senast som Head of CRM, Nordics.

– Jag har en stark passion för CRM och sälj, och det som gör mitt arbete extra roligt är att det kräver att jag jobbar nära verksamheten, säger Nicholas och fortsätter

– Jag ser väldigt mycket fram emot att börja på NTM, just för att vara med och leda den digitaliseringsresa som påbörjats. En väl implementerad process kan skapa verklig nytta i det dagliga arbetet, avslutar Nicholas.

I koncernen pågår ett arbete med gemensamma säljprocesser och nya verktyg som ska förenkla och effektivisera arbetet.

– Nicholas är helt rätt för uppdraget att utveckla ett mer datadrivet arbetssätt. Med både praktiskt och strategisk erfarenhet från försäljningsarbete kommer Nicholas med sin spetskompetens göra stor skillnad, säger Annie Lidesjö Head of People and Operations.

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.