Porträttbild på VD Lina utomhus

Med anledning av Corona/Covid-19

Sverige och världen är i en unik situation som påverkar hela vårt samhälle. I NTM-koncernen följer vi utvecklingen och har sett över rutiner och tagit fram åtgärder för att bidra till att minska smittspridningen.

Vår personal har hittills klarat sig bra, men hur kommande veckor med Corona utvecklas är det ingen som vet just nu.

Vårt uppdrag fortsätter även om förutsättningarna förändras. I dessa tider är det extra viktigt att nå ut med korrekt information.

Lokala nyheter är alltid tillgängliga i våra digitala kanaler, men papperstidningen är fortsatt viktig för många av våra prenumeranter. Vi förbereder oss därför för olika scenarion för att säkerställa att tidningen fortsatt når ut till alla våra prenumeranter, varje dag.

Kommersiellt är det många verksamheter som står inför svåra val och kämpar med att hitta lösningar. Vi stöttar det lokala näringslivet med kunskap och starka kanaler. När vi investerar i varandra kan vi tillsammans hitta möjligheterna och fortsätta stärka det lokala.

Lokala nyheter idag för ett bättre samhälle imorgon.

Lina Hedenström,
VD NTM AB

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.