Porträttbild på VD Lina utomhus

Med anledning av Corona/Covid-19

Sverige och världen är i en unik situation som påverkar hela vårt samhälle. I NTM-koncernen följer vi utvecklingen och har sett över rutiner och tagit fram åtgärder för att bidra till att minska smittspridningen.

Vår personal har hittills klarat sig bra, men hur kommande veckor med Corona utvecklas är det ingen som vet just nu.

Vårt uppdrag fortsätter även om förutsättningarna förändras. I dessa tider är det extra viktigt att nå ut med korrekt information.

Lokala nyheter är alltid tillgängliga i våra digitala kanaler, men papperstidningen är fortsatt viktig för många av våra prenumeranter. Vi förbereder oss därför för olika scenarion för att säkerställa att tidningen fortsatt når ut till alla våra prenumeranter, varje dag.

Kommersiellt är det många verksamheter som står inför svåra val och kämpar med att hitta lösningar. Vi stöttar det lokala näringslivet med kunskap och starka kanaler. När vi investerar i varandra kan vi tillsammans hitta möjligheterna och fortsätta stärka det lokala.

Lokala nyheter idag för ett bättre samhälle imorgon.

Lina Hedenström,
VD NTM AB

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.