Porträttbild på VD Lina utomhus

Med anledning av Corona/Covid-19

Sverige och världen är i en unik situation som påverkar hela vårt samhälle. I NTM-koncernen följer vi utvecklingen och har sett över rutiner och tagit fram åtgärder för att bidra till att minska smittspridningen.

Vår personal har hittills klarat sig bra, men hur kommande veckor med Corona utvecklas är det ingen som vet just nu.

Vårt uppdrag fortsätter även om förutsättningarna förändras. I dessa tider är det extra viktigt att nå ut med korrekt information.

Lokala nyheter är alltid tillgängliga i våra digitala kanaler, men papperstidningen är fortsatt viktig för många av våra prenumeranter. Vi förbereder oss därför för olika scenarion för att säkerställa att tidningen fortsatt når ut till alla våra prenumeranter, varje dag.

Kommersiellt är det många verksamheter som står inför svåra val och kämpar med att hitta lösningar. Vi stöttar det lokala näringslivet med kunskap och starka kanaler. När vi investerar i varandra kan vi tillsammans hitta möjligheterna och fortsätta stärka det lokala.

Lokala nyheter idag för ett bättre samhälle imorgon.

Lina Hedenström,
VD NTM AB

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.

UNT:s chefredaktör Johanna Odlander är Årets MediaAmazon

Utmärkelsen Årets MediaAmazon delas ut till kvinnliga medieledare. I år prisas UNT:s chefredaktör och vd Johanna Odlander för sitt modiga och nyskapande ledarskap.

Tidningsveckan tar journalistiken in i klassrummet

I år har intresset för Tidningsveckan varit rekordstort. Under veckan har över 4000 skolelever tagit del av våra lokala nyheter. Flera skolor har dessutom fått besök av våra reportrar som berättat om journalistikens viktiga roll i lokalsamhället.