Beatrice Elwing tillträder som interim Affärsområdeschef för NTM Innovation

Med ansvar för koncernens utvecklingsavdelning och fokus på utveckling av våra plattformar och ett tydligt digitalt och datadrivet arbetssätt tillträder Beatrice Elwing tjänsten som interim Affärsområdeschef för Innovation.

– Beatrice kommer med sin kompetens och erfarenhet bidra till vårt arbete med digital transformation som bidrar till en förbättrad kundupplevelse och vår tillväxt, säger Annie Lidesjö Head of People an Operation.

Beatrice kommer senast från rollen som Project Manager på Stampen Media, men har bred erfarenhet från olika branscher med fokus på digital och agil utveckling.

– Med gedigen kompetens och erfarenhet från ledar- och chefspositioner kommer Beatrice vara en nyckelperson både i den dagliga verksamheten och i vår operativa ledningsgrupp, fortsätter Annie.

I tidigare roller har Beatrice både drivit eget bolag och haft ledande positioner på Telia och Stena AB.

– NTM är mitt i en spännande utvecklingsresa och har redan tagit flera stora steg med att sätta kunden i centrum. Jag ser mycket fram emot att få bidra i det fortsatta arbetet, säger Beatrice Elwing.

 

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.