Beatrice Elwing tillträder som interim Affärsområdeschef för NTM Innovation

Med ansvar för koncernens utvecklingsavdelning och fokus på utveckling av våra plattformar och ett tydligt digitalt och datadrivet arbetssätt tillträder Beatrice Elwing tjänsten som interim Affärsområdeschef för Innovation.

– Beatrice kommer med sin kompetens och erfarenhet bidra till vårt arbete med digital transformation som bidrar till en förbättrad kundupplevelse och vår tillväxt, säger Annie Lidesjö Head of People an Operation.

Beatrice kommer senast från rollen som Project Manager på Stampen Media, men har bred erfarenhet från olika branscher med fokus på digital och agil utveckling.

– Med gedigen kompetens och erfarenhet från ledar- och chefspositioner kommer Beatrice vara en nyckelperson både i den dagliga verksamheten och i vår operativa ledningsgrupp, fortsätter Annie.

I tidigare roller har Beatrice både drivit eget bolag och haft ledande positioner på Telia och Stena AB.

– NTM är mitt i en spännande utvecklingsresa och har redan tagit flera stora steg med att sätta kunden i centrum. Jag ser mycket fram emot att få bidra i det fortsatta arbetet, säger Beatrice Elwing.

 

Niklas Wallenberg blir ny vd för Fluid

Från och med 23 oktober kommer reklambyrån Fluid att ledas av Niklas Wallenberg. Han har lång erfarenhet från olika roller inom byråbranschen och kommer senast från ett uppdrag som marknads- och kommunikationschef för Telias globala verksamhet.

NTM lanserar nya webbshopen Plockie

Säg hej till Plockie – en ny webbshop för dig som gillar stilsäker heminredning och prisvärda produkter för en aktiv fritid.

NTM:s nya produktstrateg ska vässa den digitala läsarupplevelsen

Nu tar vi nästa steg i vår digitala resa. Den 19 augusti tillträder Linda Cederberg tjänsten som produktstrateg med ansvar för att utveckla NTM:s digitala nyhetstjänster för att skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra läsare, kunder och samarbetspartners.