Annie Lidesjö, ny Head of Operations & People på NTM

NTM stärker koncernledningen genom rekryteringen av Annie Lidesjö till en ny tjänst som Head of Operations & People. Tjänsten kombinerar operativt ansvar med traditionellt HR-arbete för att knyta funktionen närmare verksamheten och leverera högre affärsvärde.

– Vi är mitt uppe i en digital transformation där vi måste tänka nytt även i organisationsfrågor för att skapa en tidsenlig koncern där vi fullt ut tar vara på våra medarbetare som är vår viktigaste resurs. Med Annie Lidesjö får vi en verksamhetsnära, tydlig ledare som säkerställer NTMs fortsatta utveckling. Hon kommer tillföra ovärderlig digital och analytisk kompetens inom det kommersiella området och en viktig kraft i vår fortsatta digitaliseringsprocess, säger Lina Hedenström, vd för NTM.

Annie Lidesjö har en gedigen erfarenhet av mediebranschen och kommer närmast från Schibsted där hon haft en rad olika chefsroller inom försäljning, analys och affärsutveckling.

– Det ska bli riktigt kul att få vara med och driva NTM vidare i den riktning som Lina och hennes team påbörjat. Att få möjligheten att jobba på en av Sveriges ledande mediekoncerner med fokus på det lokala känns fantastiskt inspirerande och jag ser stort potential i att få att kombinera operativt arbete med att utveckla klassiskt HR. Medarbetarna är vår största konkurrensfördel och det är tillsammans som vi kommer driva fortsatt utveckling och säkerställa att NTM med sin journalistik bidrar till ett öppet och demokratiskt samhälle säger Annie Lidesjö

Annie Lidesjö tillträder sin nya tjänst 1 november.

NTM köper Ampilio

NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio

Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.
Folkbladet

Folkbladet läggs ner vid årsskiftet  

I nästan 120 år har Folkbladet spelat en viktig roll för den lokala journalistiken i Norrköping och Finspång. Men allting har ett slut och den 31 december ger vi ut det sista numret av tidningen.

Svenska lokalmedier i unikt datasamarbete

NTM Media, Stampen Media, NWT Media och VK Media har tillsammans skapat möjligheten att köpa mediehusens förstapartsmålgrupper i ett samlat erbjudande. Det går nu att att via Mediekompaniet köpa målgruppstyrningarna som direkta köp eller genom programmatiska deals.