– Vi är mitt uppe i en digital transformation där vi måste tänka nytt även i organisationsfrågor för att skapa en tidsenlig koncern där vi fullt ut tar vara på våra medarbetare som är vår viktigaste resurs. Med Annie Lidesjö får vi en verksamhetsnära, tydlig ledare som säkerställer NTMs fortsatta utveckling. Hon kommer tillföra ovärderlig digital och analytisk kompetens inom det kommersiella området och en viktig kraft i vår fortsatta digitaliseringsprocess, säger Lina Hedenström, vd för NTM.
Annie Lidesjö har en gedigen erfarenhet av mediebranschen och kommer närmast från Schibsted där hon haft en rad olika chefsroller inom försäljning, analys och affärsutveckling.
– Det ska bli riktigt kul att få vara med och driva NTM vidare i den riktning som Lina och hennes team påbörjat. Att få möjligheten att jobba på en av Sveriges ledande mediekoncerner med fokus på det lokala känns fantastiskt inspirerande och jag ser stort potential i att få att kombinera operativt arbete med att utveckla klassiskt HR. Medarbetarna är vår största konkurrensfördel och det är tillsammans som vi kommer driva fortsatt utveckling och säkerställa att NTM med sin journalistik bidrar till ett öppet och demokratiskt samhälle säger Annie Lidesjö
Annie Lidesjö tillträder sin nya tjänst 1 november.