Andreas Hult tillträder som VD för reklambyrån Fluid

NTM tar nya steg i den kreativa affären och bolagiserar Fluid. Andreas Hult har som byråchef varit drivande i att utveckla Fluid till den reklam- och digitalbyrå de är idag och tillträder 1 januari 2022 som VD för det nya bolaget Fluid AB.

NTM samlade i maj 2020 koncernens kreativa kompetenser i Fluid utifrån ett ökat behov av kreativ och effektfull kommunikation på både lokal och nationell marknad.

Andreas haft olika roller, framför allt med fokus på radio och tv, inom koncernen sedan 2007. Som byråchef har uppdraget varit bredare, både utifrån de tjänster som Fluid erbjuder och som en nära samarbetspartner till koncernens mediehus som verkar på den lokala marknaden.

– Att vi väljer att bolagisera Fluid är ytterligare ett steg i vår ambition att sätta fokus på den kreativa affären där vi kan göra stor nytta för fler kunder. Andreas är helt rätt person för uppdraget med sin breda förståelse för kunden, hans förmåga att leda och bygga en stark organisation och erfarenhet från olika kreativa roller, säger Annie Lidesjö Head of people and operations.

Genom ett nära samarbete och en stor förståelse för mediehus och mediehusens kunder är ambitionen att utveckla och utmana den traditionella annonsaffären. Fluid är idag 30 personer och finns just nu i Norrköping, Linköping, Visby, Eskilstuna och Luleå men har redan nu tankar om expansion.

– Att vi finns ute i landet och inte är helt centrerade kring Stockholm är en stor fördel i vårt arbete med att skapa hållbar kommunikation på ett kostnadseffektivt sätt, förklarar Andreas.

– Förändringen av Fluid är inte bara på pappret, det innebär ett förtydligande av vårt uppdrag där vi tror stenhårt på att utmana det traditionella sättet att se på en byrå. Det handlar om konstant utveckling för att för att kunna sätta fingret på den kommunikation som behövs för att skapa effekt och hjälpa våra kunder framåt, säger Andreas om det nya uppdraget som VD.

För att fortsätta driva tillväxt har Stefan Widar tillsatts som försäljningschef och säljande projektledare ska nu rekryteras i Visby, Eskilstuna, Uppsala och Luleå.

 

För ytterligare information, kontakta:

Andreas Hult
VD Fluid AB
andreas.hult@wearefluid.se
070-865 23 35

Satsning på unga har gett över 10 000 nya läsare

Under hösten lanserades vårt nya gratispaket för unga mellan 18-25 år. Utfallet har varit över förväntan. Nu har 10 000 ungdomar har tecknat prenumerationer på våra titlar.

UNT:s chefredaktör Johanna Odlander är Årets MediaAmazon

Utmärkelsen Årets MediaAmazon delas ut till kvinnliga medieledare. I år prisas UNT:s chefredaktör och vd Johanna Odlander för sitt modiga och nyskapande ledarskap.

Tidningsveckan tar journalistiken in i klassrummet

I år har intresset för Tidningsveckan varit rekordstort. Under veckan har över 4000 skolelever tagit del av våra lokala nyheter. Flera skolor har dessutom fått besök av våra reportrar som berättat om journalistikens viktiga roll i lokalsamhället.